Fara bascalie

Deva… Simeria… Călan… fugiţi, băăăă….!

Deci, acceleratul 1823/1824 Bucureşti-Simeria Triaj-Cluj Napoca şi retur nu mai trece prin Simeria! Motivele sunt de eficienţă – spune explicaţia oficială. De ce să mai “intre” trenul prin Simeria, trei kilometri încoace, trei kilometri încolo, când pasagerii pot foarte bine să meargă ei la Călan sau la Orăştie sau în general, pot să meargă unde vor ei – cui îi pasă? Ce, e ţara noastră? În România, cetăţeanul are din ce în ce mai puţine de spus – are dreptul să fie amendat, să-i fie tăiat salariul, pensia, să fie ameninţat, să i se spună că e aşa, mai cu performanţe limitate – „vă rog să mă scuzaţi…” – să i se desfiinţeze spitalele, să asiste la tragerea pe linie moartă a parlamentarilor pe care i-a ales (asta, pentru că tot suntem la trenuri) prin asumări succesive ale răspunderii, care aruncă în derizoriu o instituţie.
I-a întrebat cineva pe călătorii deveni sau simerieni dacă vor să li se desfiinţeze trenul? Da’ ce, merită? N-au decât să meargă cu taxiul la Călan sau la Orăştie, dacă nu au tren – după cum le spunea şi Elena, da, e vorba de Elena Ceauşescu, să mănânce cozonac, dacă nu au pâine.
Ceea ce mă revoltă este permanenta decădere a transportului feroviar, în timp ce acelaşi tip de transport funcţionează în celelalte ţări UE din ce în ce mai bine! Mai mult – ţări din estul învecinat ar vrea să beneficieze de trenuri de mare viteză – aşa-numitele TGV. Iată ce spunea o ştire din 200&: „Proiectul „Magistrale“ doreşte să realizeze o linie ferată de mare viteză pe traseul Paris – Strasbourg – Stuttgart – München – Salzburg – Viena – Budapesta. Când va fi finalizată, aceasta va asigura un timp de transport de circa 10-11 ore între capitalele Franţei şi Ungariei (faţă de aproximativ 18 ore, în prezent). „Prima fază se va încheia în 2007, odată cu inaugurarea liniei Paris – Strasbourg, dar va fi urmată, până în 2012, de interconectarea cu Germania, Elveţia, Austria şi Ungaria“, explica Louis Gallois, preşedintele căilor ferate franceze. Până atunci, cu mici excepţii, pe întreg traseul ar urma să se ajungă la o viteză maximă de circulaţie cuprinsă între 200 şi 320 km/h.
Noi, ca de obicei, suntem în urmă cu câţiva ani. Deocamdată, cu excepţia tronsonului Bucureşti-Câmpina, modernizat în urmă cu doi ani, unde viteza maximă admisă este de 160 km/h, pe liniile ferate principale din România, trenurile nu pot circula în condiţii de siguranţă, decât la viteze maxime de 80-120 km/h.”
Şi am mai putea adăuga ceva – acum vreun an-doi, ca să nu mai întârzie trenurile, întârzierea a fost inclusă în timpul de parcurgere a traseului. Ingeniozitate românească de geniu, nu? Prin urmare, nu doar că nu s-a îmbunătăţit nimic, dar chiar s-a stricat. Benzina scumpă, trenurile îşi scurtează parcursul, Deva (de unde pe vremuri se formau garnituri sau plecau vagoane care erau ataşate la alte trenuri) rămâne pe margine. Era o vorbă, ceva cu expresul prin Gara Săuleşti…

2 comentarii la „Deva… Simeria… Călan… fugiţi, băăăă….!

  • Asta e! La asa orase asa trenuri!
    Dar vina e a constructorilor, ei au gresit.
    Cind s-a facut proiectul initial ,capatul de linie era la Hunedoara, la castel.
    Dar cum in Budapesta este unul identic, constructorul,a scurtat linia si a facut o economie de vreo 500 de Km.
    Au recuperat acum probabil din paguba creata cu constuctia catedralei la Vinga si nu la Viena !!!
    De’ oameni suntem si istoria se repeta !!!

  • …a fost odatată…. ca niciodată …dar putem povestiiii,ce trenuri plecau si veneau din gara noastră mică,făcută de radu bălan ,aşa prin învăluirea gării ungureşti,aşa ,istorie de un sfert de veac numai. Gara ungurească a ţinut peste 100 de ani,asta azi mâine se dărâmă, nu a-ţi văzut-o cum arată ??? ff frumoasă bato vina, numai că nu mai vin trenurile la ea!!!! Nu mai vin şi nu mai pleacă deoarece aşa doresc guvernanţii noştrii,ei au alte interese pe plan local-parandărătul nu vine de la gară ,vine de la ,,autotransbuz,, gara n-are ce da,eventual cere să fie ajutată de comunitatea locală,să-şi schimbe hainele murdare!!! Mulţumesc dl Gruian că nu a-ţi abandonat subiectul cu trenul,vă rog să-l aveţi în vedere !!! cu stimă, gică-un cfr-ist bătrân

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura