De la finele anului nu vor mai circula trenuri de călători pe ruta Ineu-Brad. Se repetă scenariul desfiinţării căii ferate Deva-Brad?

13 octombrie 2020 | 1 Comentariu | Publicat in: Actualitate, Flash

Sorina Popa

O veste proastă a sosit pentru brădeni, de fapt pentru toţi locuitorii Ţării Zarandului care făceau naveta pe ruta Arad – Brad de zeci de ani. Astfel, Compania Regio Călători SRL a anunţat că de la 1 ianuarie 2021, pe ruta Ineu – Brad nu va mai circula nici un tren, din cele trei care tranzitau ruta respectivă.

Dau vina pe situaţia financiară
„Regio Călători SRL, în calitate de operator de transport feroviar de călători, a decis să se retragă de pe ruta Ineu – Brad şi retur, începând cu data de 01.01.2021. Decizia a fost adoptată în urma analizei privind lipsa personalului calificat, ne­cesar pentru deservirea trenurilor pe zona de acti­vitate Timişoara – Arad, precum şi în urma analizei privind situaţia financiară a societăţii, activitatea fiind afectată de pandemia COVID-19. Menţionăm faptul că Regio Călători SRL nu are com­pe­tenţe/atribuţii în ceea ce priveşte infrastructura feroviară din România, acestea fiind în sarcina altor agenţi economici”, au precizat reprezentanţii Regio Călători SRL.

Memoriu al primarilor
Localităţile care vor rămâne fără nici o legătură feroviară sunt Tămand, Bocsig, Rapsig, Sebiş, Livada, Joia Mare, Almaş, Bonţeşti, Gurahonţ, Romaniţa, Aciuţa, Tălăgiu, Vârfurile, Cariera, Leasa, Hălmagiu, Ocişor, Ociu, Vaţa, Birtin, Lunca Moţilor, Baia de Criş, Ţebea, Ribiţa şi Brad.
Primarul municipiului Brad, Florin Cazacu, a declarat pentru MESAGERUL HUNEDOREAN: ”Am transmis un memoriu celor de care depinde ca situaţia să nu se ajungă la acest scenariu prost. Am discutat cu primarii din zonă şi am făcut un me­moriu pe care l-am transmis Companiei Regio Călători, dar şi guvernului, Ministerului trans­por­turilor, Autorităţii pentru Reforma Feroviară SNTTFC CFR Călători SA. Oamenii nu vor mai putea circula cu trenul, le va rămâne, dacă nu vor fi luate măsuri, doar transportul rutier. Am mai trecut în anul 1997 printr-o situaţie similară, când linia de cale ferată dintre Brad şi Deva a fost scoasă din funcţiune şi dezmembrată, rămânând activă doar ruta Brad-Arad”.
Rămâne de văzut dacă situaţia se va rezolva într-un fel sau altul, pentru ca locuitorii localităţilor amintite, să poată circula în continuare cu trenul, sau şi de această cale ferată se va alege praful, cum s-a întâmplat cu linia Deva-Brad.

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Gandalf spune:

    Stimabililor, orice activitate se face pentru bani.
    Dacă nu sunt destui clienți sau dacă ”clienții” vor să fie duși gratis, activitatea se sistează. Simplu.
    Oare câți dintre protestatari s-au dus gratis ? Acum vine nota de plată, se întrerupe activitatea.

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Vorbesc gurile rele că un directoraş din urbea cu cetate este pe făraş, după ce nu a vrut să se...

Tânăra prinsă fără permis, bărbaţii prinşi beţi la volan

O tânăra de 20 de ani, din municipiul Hu­ne­doara, a fost oprită în trafic de poliţiştii din municipiu, iar la...

Evaziune fiscală cu cherestea

Circa 55 metri cub de cherestea au con­fiscat poliţiştii de la punctul de lucru din mu­ni­cipiul Petroşani al unei firme...

Închide