Comunicat de presă. LIKE&SHARE. Proiect european, abordare „de coșmar”

După cum se cunoaște, în prezent, se execută lucrări de modernizare a drumurilor județene care formează Culoarul Trafic Mureș Nord. Este vorba despre un proiect cu finanțare europeană accesat de Consiliul Județean Hunedoara care vizează reabilitarea a 70 de kilometri de drumuri județene, de-a lungul râului Mureș, de la limita cu județul Alba până la Ilia.

 

Investiție de 25 de milioane de euro

Lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din județ au început în vara anului trecut și au un termen de execuție de 20 de luni de la data începerii. Consiliul Județean Hunedoara oferă date publice periodic, transparent, cu privire la derularea acestui proiect, context în care este surprinzător că în mass-media apar informații neverificate în articole slab documentate, asumate sub semnătură de persoane al căror interes este departe de a asigura o informare corectă și completă a publicului. Așadar, BREAKING NEWS: un drum aflat în șantier este „drum de coșmar” pentru că „este spart”, „în așteptarea turnării noilor straturi de asfalt”. În acești termeni simpli, degrabă aducători de Like&Share, este tratată o investiție în valoare de aproape 25 de milioane de euro ale cărei lucrări SE AFLĂ ÎN GRAFIC. Proiectul nu se referă la „spargerea drumului”, respectiv „turnarea asfaltului”, așa cum unii sunt tentați să creadă. Lucrările sunt mult mai ample și ele au fost detaliate în comunicatele și informările publice ale CJ Hunedoara. Detalii aici https://www.facebook.com/cjhunedoara/posts/4034834716605033 și aici https://www.facebook.com/cjhunedoara/posts/4037347363020435.

De asemenea, sub aceeași semnătură, publicului i se comunică faptul că lucrătorii de la societățile de drumuri ar fi „sprijiniți” de către „deținuți de la Bârcea Mare”, care sunt „folosiți” întrucât lucrările se desfășoară „cu lentoare” (așa spun „localnicii”, fără a se oferi exemple). Regulile minime care înnobilează profesia de jurnalist presupun documentarea unui material înainte ca acesta să fie dat publicității. În acest caz însă, avem de-a face, în mod regretabil, cu un nou exemplu despre cum nu ar trebui să se întâmple. Dacă ar fi solicitat informații, așa cum se procedează în mod normal, semnatarul articolului ar fi aflat că persoanele private de libertate, despre care face vorbire, se află în zonele din imediata apropiere a drumurilor respective în baza unui protocol, pentru realizarea descărcării arheologice în zonă. Desigur, informația a fost inserată ulterior în articolul respectiv, probabil pentru că „e bine de știut” sau pentru ca această replică să nu mai apară.

Subliniem și faptul că „persoanele private de libertate” nu sunt „folosite” așa cum se exprimă semnatarul articolului, ci prestează ore de muncă plătite la nivelul salariului minim pe economie în construcții.

Consiliul Județean Hunedoara respectă activitatea tuturor jurnaliștilor, indiferent dacă materialele acestora sunt sau nu sunt critice față de acțiunile administrației județene. Libertatea presei și a liberei exprimări sunt valori democratice pe care le prețuim. De asemenea, CJ Hunedoara respectă opinia fiecărui cetățean, indiferent dacă este sau nu jurnalist, indiferent dacă aprecierile sunt pozitive sau negative.

În același timp însă, CJ Hunedoara crede în dreptul fiecărui cetățean de a fi informat CORECT, indiferent dacă acest lucru avantajează sau nu imaginea instituției.

Bogdan Hăulică

Purtător de cuvânt al președintelui CJ Hunedoara

 

2 comentarii la „Comunicat de presă. LIKE&SHARE. Proiect european, abordare „de coșmar”

  • 24 mai 2022 la 18:26
    Permalink

    Sunteti urmasii ziarului Drumul Socialismului

  • 25 mai 2022 la 7:34
    Permalink

    Din vara anului trecut , pana acum primavara nu s-a lucrat aproape nimic . In primavara s-a abordat lucrarea pe toata lungimea fara a finaliza nimic . Zone de kilometrii decopertate cu consolidarea laterala finalizata stau fara a se pune covorul de asfalt , Granulometric materialul de sub strat nu are fractia fina . Se pune material si pentru a face economie la compresor lasa drumul sub circulatie cu riscul ca pietrele sa loveasca masinile . Podul de la Gelmar pana acum nu e gata nici macar pe un sens iar la Geoagiu nici pe un sfert , Unele lucrari de consolidare se executa temeinic , dar executantul nu are capacitatea logistica si organizatorica pentru marimea acestei lucrari . Suspect este ca beneficiarul (Consiliul Judetean ) nu se prea implica in grabirea lucrarilor . De ce oare ? 🙁 . Trebuie notat ca e bine ca se face ceva . Vre-un director de la Consiliul Judetean ar trebui sa treaca mai des pe la poduriile in lucru , pe zona Geoagiu Halta -Geoagiu Bai pentru ca incepe sezonul si disconfortul pe traseu ar diminua numarul de turisti . Oricum s-a asfaltat (stratul de baza ) de la Geoagiu Halta la Gemar . Spor la lucru !

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.