FlashPolitica si administratie

Centrul Judeţean pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă gestionează 100.000 de apeluri pe an. Funcţionează non-stop de cinci ani!

Sorina Popa

În 18 ianuarie 2019 s-au împlinit cinci ani de când a început să funcţioneze Centrul Judeţean pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă (CJMSU) Hunedoara. În urmă cu cinci ani, s-a primit primul apel la 112 la acest centru, care asigură un răspuns mult mai rapid la solicitările cetăţenilor.

Zero secunde întreruperi
La conferinţa de presă organizată cu acest prilej au fost prezenţi preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Bobora, administratorul public Costel Avram, prefectul Fabius Kiszely, subprefectul Dorel Bretean, dr.Valeria Filimon, managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă, lt.col. Claudiu Achim, prim adjunct al ISU Hunedoara, col. Robert Vîţă, inspector şef IJJ Hunedoara, cms. şef. Ovidiu Bîrlea, inspector şef al IJP Hunedoara, Ovidiu Bodean, şef Serviciu Public Salvamont Hunedoara.
”În cinci ani de funcţionare, avem zero secunde de întrerupere. Continuăm investiţiile în acest centru, pentru a face faţă oricărei provocări care poate să apară din cauza unei situaţii de urgenţă. Judeţul Hunedoara este beneficiarul unui dispecerat integrat prin intermediul căruia se gestionează apelurile de urgenţă sosite pe numărul unic 112. CJMSU Hunedoara este primul şi singurul dispecerat din ţară care are în componenţa sa reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă, ai Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, Inspectoratului Judeţean de Poliţie şi ai Serviciului Public Salvamont. În cinci ani de funcţionare, avem zero secunde de întrerupere. Continuăm investiţiile în acest centru, pentru a face faţă oricărei provocări care poate să apară din cauza unei situaţii de urgenţă.
Prin înfiinţarea dispeceratului integrat s-a urmărit eficientizarea utilizării resurselor umane şi materiale şi a procedurilor de lucru specifice în cazul gestionării situaţiilor de urgenţă, a acordării asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat în faza prespitalicească. S-a avut şi se are în vedere îmbunătăţirea intervenţiei în situaţii de urgenţă la nivelul judeţului şi realizarea unui management unitar de preluare a cazurilor la nivel judeţean prin scăderea timpului de intervenţie”, a declarat Mircea Bobora, preşedintele CJ Hunedoara.

Investiţie de 2 milioane de euro
CJMSU Hunedoara gestionează cu succes aproximativ 100.000 de apeluri de urgenţă/an. În Centru sunt instalate linii specifice pentru preluarea evenimentelor sesizate de către cetăţeni aflaţi pe raza judeţului Hunedoara prin intermediul Serviciului Naţional Unic Apeluri de Urgenţă 112 şi, în funcţie de particularităţile evenimentelor, gestionarea acestora în sistem integrat. Program de funcţionare – non-stop, 24h/24h – 7 zile/7 zile.
Investiţia în acest centru a costat, în urmă cu cinci ani, 2 milioane de euro, clădirea având o suprafaţă de 700 mp.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura