Cea mai mare finanţare pentru repararea unui drum

 05-molot si maxim ADRV
 Nicolle Ebner 

Consiliul Judeţean Hunedoara (CJH) a demarat procedura de organizare a licitaţiei, pentru desemnarea firmei care va realiza lucrările de reabilitare şi modernizare a drumului judeţean ce va face legătura între zona turistică a Ţinutului Pădurenilor cu centrul judeţului, respectiv viitoarea autostradă Deva-Orăştie. Prin proiectul depus de CJH, judeţul nostru a obţinut cea mai mare finanţare nerambursabilă, din Regiunea Vest de Dezvoltare, pentru repararea drumurilor.

Nu dă Guvernul Boc, dă UE
Dat fiind atât perioada de criză, cât şi îndărătnicia guvernelor Boc şi a ministrului de Finanţe Gheorghe Pogea de a nu aloca fonduri judeţului Hunedoara, conducerea CJH şi-a structurat politica de dezvoltare a infrastructurii, pe atragerea de fonduri europene. Proiectul depus de CJH pe Axa 2, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2007-2013, prevede reabilitarea a peste 30 de km de drum judeţean, care porneşte din localitatea Teliucu Inferior, străbate satele Topliţa, Dăbâca, Hăşdău, Lunca Cernii de Sus şi ajunge până la limita cu judeţul Caraş-Severin. „Am depus mai multe proiecte cu finanţări nerambursabile, pentru că suntem conştienţi că ne aşteaptă o perioadă foarte grea, în care vom primi bani puţini de la guvern. De aceea, ne-am axat pe obţinerea de fonduri nerambursabile şi am reuşit”, a declarat preşedintele CJH, Mircea Ioan Moloţ.

Calitatea lucrărilor, monitorizată la sânge
Potrivit preşedintelui CJH, lucrările vor putea începe abia în luna aprilie a anului viitor şi se vor derula, conform proiectului, pe o perioadă de 36 de luni. Pe lângă reabilitarea drumului judeţean cu o lungime de peste 30 de km, se va lărgi partea carosabilă la şase metri, se vor înlocui cinci podeţe şi se vor construi alte 62 de podeţe noi. Mircea Ioan Moloţ declară că, de data aceasta, calitatea lucrărilor efectuate va fi monitorizată săptămânal, de către inspectorii CJH, diriginţii de şantier vor da, la rândul lor, raportul în fiecare zi, iar la licitaţia pentru desemnarea constructorului nu vor fi acceptate firme cu preţuri de dumping, deoarece acest lucru a demonstrat că ofertele cele mai mici din punct de vedere financiar generează lucrări de proastă calitate, pentru că sunt făcute cu economie. „Am luptat prea mult pentru a obţine aceşti bani, prin urmare, trebuie să fiu convins că se vor face doar lucrări de calitate”, a menţionat Moloţ.

Avans de 30 la sută pentru constructor
Prezent la Deva pentru un alt proiect al CJH-drumul judeţean Veţel-Feregi – pentru care hunedorenii au obţinut o finanţare nerambursabilă de cinci milioane de euro, directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest (ADRV), Sorin Maxim (în stânga fotografiei), a declarat că finanţarea de 20,5 milioane euro, aprobată pentru construirea drumului care străbate ţinutul Pădurenilor, reprezintă cea mai mare sumă de bani alocată în Regiunea Vest, pentru reabilitarea sistemului de drumuri judeţene. În plus, CJH primeşte un avans de 30 la sută din valoarea proiectului, pentru ca firma de construcţii să nu mai aibă posibilitatea de a amâna demararea lucrărilor, din motive financiare.

One thought on “Cea mai mare finanţare pentru repararea unui drum

  • 19 noiembrie 2009 la 0:00
    Permalink

    este un lucru bun.Bravo

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.