Ce drepturi au clienţii care cumpără produse on-line?

Oana Mihneacum-cumpar-online

În zilele noastre, tot mai mulţi sunt cei care, din dorinţa de a scuti câteva ore prin magazine, îşi caută pe Internet produsele de care au nevoie, le comandă şi aşteaptă să le fie livrate acasă. Totuşi, puţini dintre aceştia ştiu şi ce drepturi au în momentul când decid să facă o asemenea operaţiune.
Orice produs comandat on-line, fie că vorbim de articole de îmbrăcăminte, încălţăminte, electrocasnice sau produse de îngrijire, poate fi returnat în 14 zile calendaristice de la primire. Există Ordonanţa de Guvern 34/2004, care prevede că produsele cumpărate de pe Internet pot fi trimise înapoi în decurs de două săptămâni, fără să aibă nevoie de justificare. În aceste cazuri, vânzătorul are obligaţia de a-i restitui cumpărătorului contravaloarea produsului. Totodată, acesta trebuie să îl înştiinţeze pe client cu privire la posibilitatea de a returna cele cumpărate, în caz contrar, termenul pentru returnare se poate prelungi până la 12 luni. Potrivit informaţiilor furnizate de Daniel Dumitran, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Hunedoara, în situaţia cumpărării direct din magazine, nu se aplică aceeaşi regulă. Achiziţiile din magazine nu se pot returna decât dacă au defecte sau nu funcţionează, spre deosebire de cele cumpărate on-line, care se pot trimite înapoi fără nici o motivare. „La nivelul CJPC Hunedoara, am primit în cursul acestui an aproximativ 10 sesizări referitoare la poduse achiziţionate on-line. Toate au fost rezolvate în favoarea clienţilor, care şi-au primit banii înapoi“, a adăugat şeful CJPC Hunedoara.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.