Cât de importantă este viteza de încărcare a unui site in procesul de optimizare SEO?

optimizare SEO

Procesul de optimizare SEO este unul destul de vast, care se desfășoară pe mai multe paliere. Ca tehnică de marketing online, activitatea de Search Engine Optimization nu presupune doar conceperea de articole realizate în jurul unor cuvinte cheie și diseminarea acestora în spațiul virtual pentru crearea de backlink-uri.

De asemenea, procesul de optimizare SEO nu constă nici doar în optimizarea textelor on-page, întâlnite pe orice website, fie el magazin online sau pagină de prezentare a unor servicii. Când vorbim de optimizare SEO, trebuie să luăm în calcul inclusiv viteza de încărcare a site-ului respectiv, care poate avantaja sau afecta experiența utilizatorului (UX).

 

Altfel spus, cu cât o pagină se încarcă mai rapid, iar site-ul „se mișcă” mai repede în timpul navigării, cu atât mai mult utilizatorul va fi stimulat oarecum sa petreacă un timp îndelungat pe site – să-l „răsfoiască”, să analizeze oferta și, în cele din urmă, să finalizeze o achiziție.

 

În caz contrar, vizitatorul, potențial client, va abandona imediat site-ul. Conform statisticilor, mai bine de 50% dintre utilizatorii de dispozitive mobile (care câștigă tot mai mult teren, în detrimentul variantei desktop) părăsesc o pagină web dacă aceasta nu se încarcă în maximum 3 secunde.

 

Daca site-ul tău nu beneficiază de o viteză mare de încărcare, vizitatorii vor abandona intenția lor și se vor îndrepta către site-urile concurente. Acest comportament va determina un bounce rate foarte mare și pierderi majore de trafic. Rata de conversie va scădea, iar încasările, în loc să crească, se vor diminua și ele.

 

Așadar, viteza de încărcare este un factor deosebit de important în procesul de optimizare SEO și poate fi definitorie – te poate urca, dar te și poate coborî în topul rezultatelor Google (SERPs). Îți poate fi un aliat sau îți poate fi fatală.

 

De aceea, este bine de știut că, în prezent, dimensiunea medie în octeți a unei pagini web, agreată astfel încât aceasta să nu afecteze viteza de încărcare a site-ului, este undeva în jur de 4 MB. Însă, cum poți păstra această limită în condițiile în care trăim în era rich media, unde paginile sunt cât mai bogate în conținut de toate tipurile? Iată căteva ponturi esențiale în acest sens:

 

Optimizarea imaginilor

… Sau, altfel spus în cazul dat, redimensionarea acestora. Cu cât ele vor fi mai mari, cu atât vor ocupa mai mult spațiu și vor „încetini” pagina. Este recomandat ca fiecare imagine să fie în format JPEG și redimensionată ori comprimată astfel încăt să ocupe maximum 500 KB.

 

Optimizarea video-urilor

De regulă, video-urile pot „îngreuna” o pagină din cauza solicitărilor HTTP suplimentare. Ca soluție, ele pot fi editate și scurtate astfel încât să se limiteze la partea esențială a informației prezentate. Mai mult decât atât, ca sfat general, cel mai indicat ar fi să nu inserezi video-uri de tip embedded, ci pop-up.

 

Optimizarea web design-ului

Imaginile, CSS-urile, script-urile, plugin-urile, aplicațiile și instrumentele integrate – fiecare în parte implică o solicitare HTTP suplimentară, susceptibilă să diminueze viteza de încărcare. Iar pe măsură ce un site va fi tot mai lent, va genera nu doar probleme de ordin UX în procesul de optimizare SEO, ci și tehnice.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare