„Bătaie” pe construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva

Maximilian Gânju

Firme din România, Grecia, Turcia, Spania şi Italia şi-au depus ofertele către CNAIR pentru construirea lotului 2, în lungime de 9 kilometri, al Autostrăzii Lugoj – Deva. Nu mai puţin de 9 ofertanţi vor lucrarea, printre ei şi firma care realizează drumul judeţean din Staţiunea Parâng.

Proiectare şi execuţie
„Comisia de Evaluare va analiza candi­da­turile în conformitate cu prevederile Docu­men­taţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice. Prezenta proce­dură este de tipul „licitaţie restrânsă”, iar din cei 9 candidaţi, Autoritatea Contractantă va se­lec­ta un număr de minimum 5, maximum 6 can­didaţi care vor depune oferte Tehnice şi Finan­ciare în etapa a II-a a procedurii de achi­ziţie publică”, precizează CNAIR. Contractul are o valoare estimată de 1,363 miliarde de lei fără TVA şi va fi finanţat din fonduri europene nerambursabile. Traseul are o lungime de 9,13 km, din care 2,13 km de tunel. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale pre­vă­zute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m. Potrivit CNAIR, conform condiţiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută rea­lizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului. Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare şi 28 de luni execuţie.

Care sunt firmele ofertante
Până la termenul limită de depunere au de­pus candidaturi următorii ofertanţi:1. AKTOR S.A. (Grecia),2. ASOCIEREA SC ALSİM ALARKO SANAYİ TESİSLERİ VE TİCARET A.Ş – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia),3. ASOCIEREA FCC CONSTRUCCION SA – GULERMAK AGIR SANAYI INSAAT VE TAAH­HUT A.S. (Spania – Turcia),4. ASOCIEREA IM­PRESA PIZZAROTTI & CSpA – PIZZAROTTI SA – RETTER PROJECT MANAGEMENT SRL (Italia – Romania), 5. ASOCIEREA TERNA SA – INTRA­COM CONSTRUCTIONS SOCIETE ANONYME TECHNICAL AND STEEL CONSTRUCTIONS (INTRAKAT) (Grecia),6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia),7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia),8. ASOCIEREA RIZZANI DE ECCHER SPA – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TI­CARET LIMITED STI – CIPA SPA (Italia – Tur­cia),9. STRABAG SRL (Romania).

Au reclamat situaţia cu urşii
Se ştie că Autostradă Lugoj-Deva nu a fost finalizată, din cauza organizaţiilor de mediu, care au reclamat faptul că în zona respectivă sunt urşi, care, dacă se construieşte auto­stra­da, vor fi afectaţi. Nu se ştie însă dacă într-ade­văr animalele sunt pe acolo. Iar din 2010 nu
s-a putut face nimic din acest motiv.
„Este extrem de important ca toate soluţiile de atenuare şi defragmentare să ia în con­si­derare importanţa zonei pentru conectivitate la nivel regional, dar şi pentru condiţiile locale. În acest sens, recomandăm ca toate ecoductele proiectate pentru carnivorele mari din zona studiată să aibă o lăţime de cel puţin 200 de metri. Dacă, din motive bugetare, nu vor exista suficiente fonduri disponibile pentru a proteja principalele căi de circulaţie pentru carnivore mari în timpul construcţiei autostrăzii, re­co­mandăm ca ea să fie proiectată pentru a per­mite construirea ulterioară a unor ecoducte funcţionale suplimentare. Vă recomandăm să nu fie construită nicio zonă de parcare şi ser­vicii în interiorul sitului propus Natura 2000. Vă recomandăm ca un program mare de moni­to­rizare a carnivorelor din zonă să fie pus în aplicare înainte, în timpul şi după construcţia auto­străzii şi datele obţinute de specialişti să fie utilizate pentru implementarea persona­li­zată a unor soluţii de atenuare, în colaborare cu proiectantul şi constructorul autostrăzii. În timpul construcţiei autostrăzii, prealabil în zonele sensibile, defrişările ar trebui reduse la minimum, iar drumurile de acces şi şantierele de construcţii temporare ar trebui amplasate în locaţii care duc la o perturbare minimă a vieţii sălbatice şi a habitatelor sensibile. Un proiect de reconstrucţie ecologică pe scară largă ar trebui să fie pus în aplicare în timpul şi după construcţia autostrăzii pentru a proteja co­nec­tivitatea în zonă pe termen lung”, se arăta în memoriul organizaţiilor de mediu.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare