Balonarea, un chin

06 Simona Timofte 885545343_nSimona Timofte

Mulţi pacienţi care-mi calcă pragul la cabinet au probleme cu balonarea după masă.
Şi cât de neplăcut este, în special pentru femei, să se simtă mai mari în talie şi mai pline decât sunt în realitate. Plus starea de disconfort atât fizică cât şi psihică pe care o creează. Poate chiar atunci îţi doreşti o rochie sau o fustă despre care constaţi că nu te încape şi nu pentru că ai luat în greutate ci doar pentru că ai consumat un aliment mai puţin tolerat de intestinele tale sau pentru că n-ai păstrat nişte reguli de alimentaţie. În primul rând, îmi sfătuiesc pacienţii să evite pe cât posibil alimentele care-i balonează. Iar aici, cea mai incriminată este desigur fasolea, care, dacă este consumată alături de o salată de ceapă, face ravagii în intestine. Pentru a consuma totuşi fasole sau alte leguminoase care ne plac atât de mult ca mazărea şi năutul, vă recomand să puneţi condimente în fasole (năut, mazăre) care reduc efectul acesta de balonare. Chimenul şi feniculul sunt câteva din condimentele care puse în mâncare sau  mestecate (o linguriţă) la sfârşitul fiecărei mese, vă pot ajuta cu success. O idee bună este şi o cană de ceai călduţ din aceste seminţe sau din ghimbir şi mentă după ce aţi terminat de mâncat. O altă cauză a balonării poate fi… foamea; menţinerea tractului digestiv gol, mai multe ore, favorizează acumularea de gaze la nivelul intestinului. Ideal ar fi să mâncam la trei-patru ore după masa anterioară, căci dacă mâncăm înainte ca stomacul să-şi termine digestia (între una-două ore), din nou, vom avea parte de balonare din cauza perturbării digestiei. Este importantă păstrarea unor reguli în ce priveşte alimentaţia nu doar dacă avem probleme de digestie.

(Informaţii suplimentare şi programări la tel. 0741-087.588 sau la Cabinet nutriţie Simona Timofte, Deva, Piaţa Victoriei, clădirea IPH, camera 8, parter)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.