Alt punct de vedere referitor la reabilitarea DJ 687 Hunedoara – Călan

4 august 2019 | 1 Comentariu | Publicat in: Actualitate

Subsemnata Guran Carmen, am luat cunoştinţă de articolul apărut în data de 29.07.2019 în Ziarul Mesagerul Hunedorean, semnatar Sorina Popa, pentru o corectă si completă informare a opiniei publice, care este în măsură şi în drept să cunoască şi poziţia părţii criticate, în vederea formării unei opinii corecte, vă transmit, în virtutea dreptului la replică, punctul meu de vedere cu privire la subiectul articolului „De ce bate pasul pe loc reabilitarea DJ 687 Hunedoara- Călan”


Afirmaţia „două autorizaţii de construcţie, aceeaşi investiţie” este falsă.
Lucrările se execută în baza Autorizaţiei de construcţie nr. 48/10.04.2019, care este valabilă. La baza acestei autorizaţii stă documentaţia tehnică întocmită de către ASOCIEREA SC PROACTIV SRL- SC DRUPO SRL- SC SERCOTRANS SRL, iar în urma verificării conformităţii acesteia cu cererea de finanţare au rezultat minore renunţări asupra executării unor şanţuri şi rigole şi a 200ml de bandă pentru trafic lent.
Valoarea cap. 4, cheltuieli pentru investiţia de bază cf. Devizului General iniţial este = 27.170.838,29 lei. Valoarea cap. 4, cf Devizului General după operarea renunţărilor este = 26.822.326,55 lei. Diferenţa = – 348.511,74 lei.
Este lesne de dedus că nu au fost modificări majore care să impună solicitarea unei noi autorizaţii de construire în condiţiile în care aliniamentul lucrării este păstrat (axul drumului identic) şi în zona unor curbe doar au fost îndesite punctele pentru încadrarea acestora corect. Modificarea a fost minoră, suprafaţa totală de 142.778 mp a fost modificată cu 1.249 mp, ceea ce reprezintă 0,87%.
ASOCIEREA SC PROACTIV SRL- SC DRUPO SRL- SC SERCOTRANS SRL a demarat această campanie de dezinformare pentru a-şi justifica lipsa mobilizării în şantier.
În ceea ce priveşte studiul de fezabilitate întocmit în 2015, acesta se referă la varianta extinsă a traseului care s-a dorit reabilitată km 0+000 – km 10+090 şi km 13+150 – km 22+84. În procesul de analiză, s-a concluzionat că tronsonul km 0+000 – km 10+090 nu este eligibil datorită investiţiilor realizate în ultimii 5 ani, la fel şi tronsonul km 22+791- km 22+841 fiind reabilitat în contractul derulat de CNADNR pt. DN 66.
Se impunea realizarea unui studiu de fezabilitate în anul 2016 care să se refere doar la traseul km 13+150 – km 22+791, prin revizuirea celui anterior.
Acest studiu de fezabilitate a stat la baza întocmirii cererii de finanţare şi la aprobarea acesteia, deci nu poate fi calificat „prost”. Orice documentaţie de proiectare întocmită poate avea erori, dacă este analizată de alt proiectant sau inginer poate fi ”criticată”cu scopul de a pretinde şi ”justifica” suplimentarea sumelor. Este o practică deja împământenită . Prin realizarea proiectului tehnic, faţă de lucrările din SF au fost propuse şi acceptate unele modificări rezultate din actualizarea studiilor de teren.
În ceea ce priveste intenţia declarată dumneavoastră de domnul vicepreşedinte Vasilescu şi spusele domnului preşedinte Bobora, de care oficial nu am luat cunoştinţă, în situaţia în care se adeveresc, aştept să văd motivaţia deciziei pe care o s-o contest în instanţă, deoarece eu nu consider că există motive obiective pentru o astfel de măsură.
Afirmaţia ”nici o cadastrare” este de asemenea falsă. DJ 687 este întăbulat, înscris în Cartea Funciară şi planurile au viza OCPI, deci nu există nici un risc de a intra pe proprietăţile unor oameni care au documente de proprietate şi întăbulare. Afirmaţia domnului vicepreşedinte Vasilescu (dacă este reală pentru că dânsul este în concediu plecat), poate se referă la pretenţia incalificabilă a constructorului declarată în adresa 983/11.06.2019 /9815/11.06.2019 „de a demara discuţii cu proprietarii din zonă, în vederea închirierii terenului adiacent lucrării pe o lăţime de 3 m”… “necesare pentru accesul utilajelor şi a personalului muncitor”. Cu alte cuvinte, nu se pot desfăşura în voie dacă nu dispun de încă 3 m stânga şi dreapta drumului şi nu păgubesc bugetul judeţului de sume importante (poate este interesant de verificat dacă asocierea nu dispune de proprietăţi în zonă?).
Eu îmi declar convingerea că ASOCIEREA SC PROACTIV SRL- SC DRUPO SRL- SC SERCOTRANS SRL a semnat contractul în cunoştinţă de cauză şi că în cel mai scurt timp vor reîncepe lucrările şi vor recupera timpul irosit.
Manager de proiect,
Guran Carmen

Loading...

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. florin spune:

    pai cum naiba poate vorbi prostii presedintele si vicepresedintele CJ,eu cred ca dna Guran are dreptate si vorbeste la obiect,sefi ei cine stie ce interese ascunse au

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Escroci ridicaţi de poliţişti. Făceau pe bunii samariteni

Doi tineri, unul de 29 de ani, din Lupeni, iar celălalt de 16 ani, din Deva, cereau sume de bani...

Înţelegerea amiabilă s-a transformat în dosar penal

O tamponare în urma căreia au fost avariate două autoturisme a luat o întorsătură neaşteptată după ce a apărut, la...

Arme deţinute ilegal, găsite în casa unui devean

Poliţiştii Serviciului Arme, Explozivi, Substanţe Periculoase Hunedoara, cu sprijinul poliţiştilor I.P.J. Arad, au făcut două percheziţii domiciliare, una în Deva,...

Închide