EvenimentFlash

Accident sau sinucidere?

Carmen Cosman

Un om de afaceri german s-a prăbuşit cu avionul pe care îl pilota în Munţii Şureanu, iar anchetatorii bănuiesc că bărbatul de 47 de ani, un pilot experimentat, a încercat până în ultimul moment să evite impactul cu solul, prin tot felul de manevre, însă fără succes.

Vroia să-şi facă o fermă la Cigmău

Omul de afaceri german Mathias Gabrovski, care avea şi cetăţenie română, s-a stabilit în localitatea Cigmău, aparţinând de oraşul Geoagiu, iar localnicii spun că acesta ar fi vrut să-şi dezvolte aici o fermă, după ce a cumpărat mai multe hectare de teren. Era pasionat de zbor, dar luni seara, avea să facă ultima călătorie. A împrumutat un avion ultra-uşor şi a decolat cu el de pe Aerodromul Săuleşti. Pe la ora 14.00, şi-a plimbat prietenii în zona Şibot, din judeţul Alba, iar mai apoi, s-a întors la Săuleşti să alimenteze. Era în jurul orei 16.00 şi a fost ultima dată când a mai fost văzut în viaţă. Pentru că nu a mai ajuns înapoi în Şibot, a fost dat dispărut chiar de proprietarul avionului, iar echipe complexe de căutare au încercat ore în şir să-l repereze. Se ştia doar că zbura între Deva şi Alba Iulia, aşa că autorităţile din ambele judeţe au declanşat ample operaţiuni de căutare.

Epava avionului, găsită a doua zi

Ieri, în jurul prânzului, avionul a fost reperat în Munţii Şureanu. Zdrobit de sol, aeroplanul a fost în cele din urmă mormântul pilotului. „După formarea comandamentului operaţional pentru situaţii de urgenţă, s-a verificat fiecare parcelă împreună cu reprezentanţii ISU, Jandarmeriei, Poliţiei şi cu lucrători silvici. Avionul a fost depistat la 33 de kilometri de comuna Baru, într-o zonă greu accesibilă, numită Valea Largă, cam la 800 de metri de Pârâul Cald. Resturi ale avionului au fost împrăştiate pe o suprafaţă de 50 de metri pătraţi, epava fiind identificată cu botul înfipt într-unul dintre versanţii din Valea Largă”, a declarat Attila Dezsi, prefectul judeţului Hunedoara.
Trupul pilotului, care era singur în aeronavă, a fost găsit de un lucrător silvic, zdrobit între fiarele avionului prăbuşit. Echipele care au plecat spre epava aeroplanului, având în componenţă poliţişti criminalişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Hunedoara, coordonaţi de un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Haţeg, împreună cu reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Române, au străbătut un traseu extrem de greu, pe firul apei, până la locul tragediei.

Era un pilot experimentat

Anchetatorii încearcă să stabilească ce căuta omul de afaceri neamţ în zona respectivă şi, mai ales, cum anume s-a întâmplat tragedia. Poliţia judiciară a prelevat deja probele de la faţa locului, dar sunt câteva chestiuni care le dau de gândit. Pilotul era experimentat, iar avionul era dotat cu un aparat care trebuia să îl avertizeze în cazul în care era pericol de prăbuşire, dar acesta nu s-a declanşat. În plus, avionul era prevăzut cu o paraşută balistică, pe care pilotul însă nu a folosit-o. Totuşi, experţii nu cred în varianta sinuciderii, din cauză că în cădere nu a lovit nici măcar un copac din zonă, ceea ce indică faptul că ar fi încercat să se redreseze până în ultimul moment.
Potrivit surselor citate, după finalizarea primelor cercetări, una dintre ipotezele luate în calcul în cazul avionului prăbuşit este ca aparatul de zbor să fi rămas fără combustibil, dat fiind faptul că în momentul impactului cu solul nu s-a produs nici o ex-plozie,
iar pilotul german s-a abătut de la traseul iniţial cu aproximativ 150 de kilometri.
Aseară, potrivit declaraţiilor prefectului Attila Dezsi, autorităţile judeţene au preluat trupul neînsufleţit al pilotului, l-au coborât de pe versanţi şi l-au transportat la morgă cu o maşină a Serviciului de Medicină Legală din Deva.

Avionul era unul foarte sigur

Proprietarul aeroplanului, omul de afaceri din Alba Iulia Mircea Chira, a spus că avionul prăbuşit este unul dintre cele mai sigure aparate de zbor ultrauşoare şi avea ca dotare suplimentară de siguranţă o paraşută balistică exterioară, care putea coborî în siguranţă aparatul pe sol în cazul unei defecţiuni.
Chira a explicat că aparatul are o autonomie de zbor de aproximativ 2.000 de kilometri cu un plin de combustibil, iar fără motor, poate plana chiar şi câteva sute de kilometri. El a mai precizat că la bordul avionului există o aparatură care permite emiterea unor semnale, care pot fi identificate pe radar la distanţe de câţiva kilometri. Chira a spus că preţul unui avion nou de acest tip, CT Flight Design, de producţie germană, cu două locuri, este de aproximativ 100.000 de euro, iar avionul său, fiind folosit, este evaluat acum la circa 50.000 – 60.000 de euro. El a precizat că aparatul trecuse recent printr-o revizie tehnică şi primise o nouă autorizaţie de zbor.
Omul de afaceri a precizat cu avionul era dat în comodat unui pilot care, la rândul său, l-a împrumutat lui Mathias Gabrovski, cu cetăţenie româno-germană, stabilit la Cigmău, pentru un zbor de agrement între Deva şi Şibot.

S-a prăbuşit intenţionat?

Mircea Chira, proprietarul avionului prăbuşit în comuna Baru, este convins că omul de afaceri german care pilota aparatul s-a sinucis. „Ştiu că a lăsat un bilet de adio unei doamne din Orăştie, prietenă apropiată. Cred că s-a sinucis astfel nu explic ceea ce s-a întâmplat. Era un pilot cu experienţă“, a spus Mircea Chira.
Omul de afaceri din Alba Iulia estimează paguba la aproximativ 50.000 de euro, bani pe care i-ar putea recupera doar de la familia omului de afaceri german, în condiţiile în care avionul nu avea asigurare CASCO. „Valoarea de piaţă a avionului este de 50.000 de euro. Poate doar de la familia celui care s-a sinucis să pot obţine ceva“, a completat Mircea Chira.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura