Turismul hunedorean, încotro?

02 pensiune geoagiu

Nicoleta Popa

Proprietarii de pensiuni şi agenţii de turism din judeţul Hunedoara s-au întâlnit ieri, la Vaţa, cu reprezentanţii Consiliului Judeţean. Scopul acestei întâlniri a fost identificarea de strategii de promovare şi dezvoltare a turismului în judeţ.
Consiliul Judeţean Hunedoara a înfiinţat Compania de Turism, în cadrul căreia, începând cu 1 noiembrie, va funcţiona o agenţie, în domeniul respectiv. Obiectivul principal al acesteia este promovarea staţiunilor din judeţ, dar şi a pensiunilor private. Preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea Ioan Moloţ, spune că această companie nu va deveni un concurent pentru firmele private de profil. „Am înfiinţat compania cu gândul de a ajuta turismul. Dorim să preluăm noi, tot ce înseamnă publicitate, să facem cunoscut judeţul Hunedoara. Vrem să colaborăm cu celelalte agenţii de turism”, a declarat preşedintele CJ Hunedoara.

„Nu va fi uşor!”
Scopul principal al Agenţiei Judeţene de Turism este atragerea cât mai multor turişti, şi mai ales, depăşirea statutului de judeţ de tranzit, astfel încât Hunedoara să devină locul în care turiştii să poposească pentru mai multe zile. Alexandru Gruian, consilier pe probleme de turism în cabinetul preşedintelui Consiliului Judeţean, spune că ar trebui realizat un calendar al evenimentelor şi să fie stabilite în aşa fel, încât să nu se suprapună. „Nu va fi uşor, din experienţa altor ţări dezvoltate, este greu să facem turistul să rămână cel puţin şapte zile la noi. Trebuie să învăţăm să creăm evenimente, să oferim servicii de calitate, şi mai ales, toată lumea să înţeleagă că trebuie să colaboreze, pentru a realiza pachete favorabile pentru turişti”, a declarat Alexandru Gruian. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara se vor deplasa în toate zonele judeţului şi vor sta de vorbă cu proprietarii de pensiuni, pentru a vedea care sunt problemele cu care se confruntă şi ce este de făcut pentru dezvoltarea turismului.

Soluţii pentru dezvoltarea turismului
Proprietarii de pensiuni şi agenţii de turism din judeţul Hunedoara au venit şi ei cu propuneri. De exemplu, Ioan Ovidiu Muntean, proprietarul unei vile turistice din Roşcani, este de părere că oamenii ar trebui învăţaţi cum să folosească banii Uniunii Europene, şi mai ales, cum să acceseze fonduri europene. Pe de altă parte, olarii şi meşteşugarii din judeţ ar trebui ajutaţi să dezvolte aceste activităţi şi să le considere o afacere. În plus, proprietarii pensiunilor din Straja sunt de părere că publicitatea pe Internet este utilă, mai puţin costisitoare, şi care atrage cei mai mulţi clienţi. Alţii, mult mai curajoşi, susţin că în judeţ ar trebui să existe nu un aeroport, ci două sau trei, deoarece numai transporturile aeriene aduc mai mulţi turişti.
Mircea Ioan Moloţ crede că în primul rând, ar trebui să creăm un brand care să ne reprezinte. Propunerea preşedintelui este că s-ar putea organiza chiar şi un Festival al Virşlilor, pentru ca acest produs să devină un brand al judeţului nostru.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare