Start bun la construcţia podului de peste Mureş

Magdalena Şerban

Cine a parcurs drumul dintre Simeria şi Uroi nu a avut cum să nu observe că în zonă se lucrează intens. Podul de peste Râul Mureş este un punct important din cadrul ambiţiosului proiect de construcţie a tronsonului de autostradă Deva-Orăştie, la ridicarea lui participând o armată  de oameni (10 ingineri, 55 muncitori calificaţi, 20 muncitori necalificaţi, la care se adaugă sudori şi betonişti).

Investiţie cu greutate
Cum vechiul pod de peste Mureş, destul de îngust, este de mult depăşit, deoarece circulaţia rutieră a crescut considerabil în ultimii 20 de ani, toată lumea se gândea că ar trebui făcut un nou pod peste Mureş, în zona Simeriei. Şi iată că o dată cu autostrada, a venit şi rândul construirii unui nou pod, şi chiar în zona amintită. Podul cu 12 deschideri a 60 m fiecare (720 metri lungime), unul dintre cele mai mari din ţară, va însuma 27.500 mc de beton, 5.344 tone de tablier metalic şi 730 tone de armătură. Piloţii (220 la număr) vor avea un diametru de 1,18 m. Până la finalizarea lui, se va mai scurge ceva vreme, ţinând cont că acum se toarnă fundaţia, iar termenul-limită pentru execuţie este februarie 2013. Cu toate acestea, un lucru este cert: nu se va mai aplica zicala podului de piatră, indiferent cât vor creşte cotele apei Mureşului.

Lista lucrărilor continuă
Proiectul autostrăzii  (Deva-Orăştie) este unul de anvergură. Pe lângă cei 32,5 kilometri de autostradă propriu-zisă,  mai sunt prevăzute încă 20 de poduri  şi pasaje, precum şi un spaţiu de servicii la km 4+200. Conform planurilor de construcţie, autostrada va fi una clasică, având în profil transversal, patru benzi de circulaţie (de câte 3,75 m lăţime, fiecare), două benzi de staţionare de urgenţă (de câte 2,50 m lăţime fiecare) şi o zonă mediană de 3.00 m lăţime. Legătura cu actuala reţea existentă de drumuri se va face prin intermediul a trei noduri rutiere: două la capetele autostrăzii (Deva şi Orăştie) şi unul la est de Simeria. La implementarea proiectului lucrează două firme care au câştigat licitaţia, adică Strabag – pe tronsonul Şoimuş (Nod rutier Deva) – Simeria (14,8 km) (inclusiv podul de peste Mureş), respectiv Straco – de la pod (Simeria), până la Orăştie (17,7 km). Termenul de finalizare este de doi ani, în cazul Strabag şi un an şi şase luni, în cazul societăţii Straco. Valoarea lucrărilor cifrează  suma de 177,92 milioane de euro fără TVA (din care 108,51 milioane euro, finanţare din fonduri europene pe Programul ISPA, restul de 69,41 milioane de euro urmând a fi asigurat de Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor). De menţionat că tronsonul de autostradă Deva-Orăştie face parte din coridorul pan-european IV (Constanţa-Bucureşti-Nădlac), declarat obiectiv de interes naţional.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Succes în „inferioritate numericã”

Handbalistele de la Cetate Deva au câştigat la limită, scor 29-28 (15-16), partida de pe teren propriu cu CSM Ploieşti,...

Salariile compensatorii ale minerilor, sub semnul întrebării

În lipsa subvenţiei de la bugetul de stat, Compania Naţională a Huilei Petroşani este nevoită să suporte din propriile venituri...

Jiul trăieşte din nou

Jiul Petroşani a depăşit „pasa neagră” cu care s-au confruntat în startul campionatului şi a ajuns la al treilea rezultat

Închide