Sistemul de telemedicină, binevenit pentru Spitalul din Orăștie
Magdalena Șerban
Printre serviciile pe care dorim să le accesăm online se regăsesc cele legate de sănătate. Iar în era click-ului distanță, ai nevoie doar de un telefon smart sau un calculator conectat la Internet pentru a intra rapid și ușor în contact cu un doctor. Astfel, Ministerul Sănătății vrea să sprijine spitalele și să implementeze soluții complete pe acest segment sanitar, având în program dotarea unor unități sanitare la nivel de municipii și orașe. Pe listă, e și Spitalul municipal din Orăștie.
Tehnica evoluează. Medicina se dezvoltă. La fel și dinamica pacienților
„Așteptăm vești, fiind un demers care ar soluționa și totodată fluidiza serviciile medicale. Mai exact, pacienții pot beneficia de consultații online, cu condiția să dețină tehnica necesară, adică cel puțin un telefon mobil. Astăzi, progresele din tehnologie și inovarea în domeniul sănătății au extins foarte mult capacitatea de utilizare a sistemului de telemedicină. Mai mult, cererea din partea noii generații de populație, expertă în tehnologie, împinge adoptarea sa rapidă datorită caracteristicilor inteligente pe care le aduce pacienților. Vrem să ținem pasul cu doleanțele și nevoile reale ale pacienților noștri și chiar dacă nu suntem un spital dintr-un centru universitar sau metropolă, vrem să nu fie privați de aceleași condiții moderne de care mulți dispun deja. În mod sigur perioada panedemiei, când totul s-a desfășurat strict, în baza temeiului legal privind măsurile de prevenție și protecție, a contribuit semnificativ la dezvoltarea acestei necesități identificată în rândul populației, și anume consultul online. Oricum, trend-ul era demarat, doar s-a mai consolidat. Sperăm să aducem noutăți, cât mai crând”, a transmis managerul Spitalului municipal Orăștie,
ec. Maria Lăcrămioara Uibariu (foto). De precizat că telemedicina se referă la practica de furnizare de servicii de sănătate de la distanță, atunci când medicul și pacientul nu sunt împreună fizic într-un cabinet. Sistemul de telemedicină se bazează pe diferite mijloace de comunicare care fac deja parte din rutina noastră zilnică, cum sunt – apelurile video, convorbirile telefonice, mesajele text, imaginile. Nu este un concept nou, așa cum poate ne gândim la prima strigare, fiind lansat la sfârșitul anilor 1950 pentru a facilita accesul vârstnicilor si persoanelor care locuiesc în zone rurale izolate la servicii de sănătate.