Sãnãtate şi siguranţã în activitatea cimentiştilor de la Chişcãdaga

Magdalena Şerban

Grupul HeidelbergCement a marcat perioada 15-19 octombrie 2012, prin acţiuni desfăşurate sub denumirea generică de „Săptămâna securităţii şi sănătăţii în muncă“. Astfel, în fiecare zi s-a derulat câte o activitate specifică tematicii abordate, lansându-se totodată şi câte o nouă provocare în rândul angajaţilor.

Al doilea an consecutiv
„Compania promovează o politică de zero accidente de muncă (din 2005, nu s-a înregistrat nici un astfel de incident în rândul angajaţilor de la noi din fabrică), iar din şase în şase luni, pe baza unei bibliografii, organizăm un sistem de motivare a salariaţilor, sub forma unui concurs tematic, câştigat printr-o tombolă cu premii substanţiale, cum ar fi televizoare LCD, laptop-uri, electrocasnice etc. De anul trecut, s-a iniţiat «Săptămâna securităţii şi sănătăţii în muncă», ce reuneşte diferite acţiuni, precum sunt şi cele ce se încheie astăzi”, a precizat Silvia Pârvu, coordonatorul activităţi de Securitate şi Sănătate în Muncă din cadrul CarpatCement Deva-Chişcădaga, unitate a Grupului HeidelbergCement. La rândul său, Ovidiu Cetean, consilierul directorului general al fabricii, a apreciat că „absolut toate diviziile Grupului, indiferent de continent şi ţară, au organizat astfel de acţiuni în această perioadă. Compania pune mare accent pe tot ceea ce înseamnă factorul uman, deci, implicit, pe siguranţa şi protecţia în câmpul muncii. Încercăm să evităm orice fel de incident, prin depistarea din timp, a posibilelor nereguli”, a arătat acesta.

De luni până vineri…
În săptămâna ce se încheie, fiecare zi a avut povestea şi învăţămintele ei. Luni şi marţi, s-au abordat acţiuni tematice şi s-a conturat prima parte a campaniei de informare, iar miercuri, 22 de copii ai angajaţilor şi-au încercat talentul artistic în cadrul unui concurs de desene şi text, ce-şi va desemna câştigătorii în 30 august, la Bucureşti, adică acolo unde vor fi jurizate creaţiile din întreaga ţară (peste 150 de participanţi). Premiile le-au tras cu ochiul celor mici: locul I, o tabletă EVO, trei premii II, a câte un aparat foto fiecare şi câte o diplomă, trei premii III, a câte un MP3-player, plus diplome şi şase menţiuni speciale. Joi, angajaţilor proprii şi celor ai firmelor-colaboratoare li s-a făcut o demonstraţie şi un instructaj privind acordarea primului ajutor în caz de accidente, iar în fabrică i-au aşteptat standuri cu fructe proaspete (300 kilograme de fructe), pentru a se sublinia importanţa acestora pentru sănătatea tuturor, plus materiale informative despre diabet şi bolile cardiovasculare. Astăzi, ultima zi de campanie, la cabinetele de medicină a muncii, angajaţii firmelor-terţe îşi pot testa tensiunea şi glicemia, în mod gratuit.

…o săptămână plină
Pe lângă orarul acţiunilor, dată cu luarea startului, în fiecare dimineaţă s-au lansat teme de instruire în care s-au regăsesc ghiduri primite de la Grup (lucru la înălţime, siguranţa contractorilor, siguranţa echipamentelor de muncă, siguranţa la volan etc.). Totodată, cei care au vrut să participe la concursul intern s-au putut înscrie la un test-grilă sub forma unui set de 20 de întrebări (s-au calificat cei care au răspuns corect la minimum 18 întrebări). Dacă anul trecut, au fost peste 200 de participanţi, anul acesta, era clar că nu puteau fi mai puţini, pe principiul fiecare are şansa lui. Mai ales că miza este una consistentă, în urma centralizării chestionarelor corecte  de la toate diviziile din ţară şi pe baza unei extrageri făcute la centru, fiind puse la bătaie 15 vouchere pentru analize medicale (a câte 700 lei fiecare), valabile atât pentru angajatul-câştigător, cât şi pentru familia acestuia. Totodată, pe parcursul acţiunilor, s-au distribuit info-pliante pentru cei care şofează, ghiduri, pixuri şi insigne personalizate.

Cine este HeidelbergCement
HeidelbergCement este lider mondial pe piaţa de agregate şi un important jucător în domeniul cimentului, betonului şi altor activităţi conexe, ceea ce îl poziţionează printre cei mai mari producători de materiale de construcţii din lume. Compania are 52.500 de angajaţi în 2.500 de fabrici din peste 40 de ţări. Cu investiţii ce depăşesc 450 milioane de euro, grupul Heidelberg Cement este unul dintre cei mai importanţi investitori germani din România. A intrat pe piaţa românească în 1998 şi, de atunci, este prezent în sectorul producţiei de ciment, betoane şi de agregate din ţara noastră.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare