Reabilitarea DN 66 Simeria-Petroşani, incertã

23 martie 2010 | 1 Comentariu | Publicat in: Politica si administratie

Nicolle Ebner

Hunedorenii, dar şi românii care tranzitează judeţul Hunedoara pe DN 66, tronsonul Simeria-Petroşani, nu vor circula în tihnă nici în acest an. „Cu toate că lucrările de reabilitare a DN 66 ar trebui finalizate în această primăvară, nu există nici o şansă să se întâmple un asemenea miracol, deoarece Guvernul nu a prins, în bugetul pe 2010, nici un leu, în acest scop”, avertizează vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara (CJH), Costel Avram (foto).

Corespondenţă şi lobby

Costel Avram afirmă că, în acest caz, administraţia judeţeană este neputincioasă (nu are posibilităţi legale de a finanţa lucrări la un drum naţional), singura posibilitate rămasă fiind aceea de a trimite sesizări la ministrul Radu Berceanu sau de a cere implicarea parlamentarilor hunedoreni, pentru a face lobby în sferele decizionale. „Am trimis scrisori premierului Emil Boc, ministrului Radu Berceanu. Am luat legătura şi cu cei de la Regionala Timişoara. Unul mi-a spus că sunt bani, altul mi-a spus contrariul, ca în final, să constat că nu sunt bani prinşi în bugetul pe anul 2010 pentru finalizarea acestor lucrări. I-am cerut senatorului de Valea Jiului, Cosmin Nicula (PSD), să facă interpelări la ministrul Berceanu, pentru că trebuie găsite soluţii pentru rezolvarea problemelor pe care le avem”, a declarat vicepreşedintele CJH, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută ieri.

Trei contracte, nici unul respectat

Pentru mai multă operativitate, în scopul realizării lucrărilor de modernizare a DN 66, s-au încheiat trei contracte, cu trei firme. Nici una dintre ele nu s-a încadrat în termenul de execuţie, prin urmare, acestea s-au prelungit şi de două-trei ori. În timp ce pe unele tronsoane statul a rămas în urmă cu plăţile, pe altele, firmele au „păpat” banii, fără a executa lucrările. Astfel, pe tronsonul Petroşani-Baru (23 km), contract de peste 13,6 milioane euro demarat în iulie 2003, constructorul a finalizat 82 la sută din tronson, în timp ce statul a plătit doar 77 la sută din valoarea lucrărilor executate. „Termenul de execuţie a expirat în 2007, dar s-a mai acordat o prelungire până în 31 martie 2010. Însă, nu se mai lucrează aici”, afirmă Costel Avram. Firma care a început investiţia, Prodeftiki, a cheltuit banii şi nu a executat lucrări, motiv pentru care i s-a reziliat contractul în 2007, iar constructorul care a preluat contractul a trebuit să facă şi ce nu a făcut firma grecească. Prin urmare, cheltuielile au crescut cu patru milioane de euro. „Banii au fost cheltuiţi în totalitate, iar lucrările sunt finalizate în procent de 80 la sută”, comentează Costel Avram. Situaţia cea mai gravă este pe tronsonul Haţeg-Simeria (30,6 km), care ar trebui inaugurat la data de 31 martie 2010. S-au efectuat lucrări de modernizare în procent de 61 la sută şi s-a achitat 49 la sută din valoarea lucrărilor executate. Potrivit calculelor făcute de vicepreşedintele CJH, dat fiind întârzierile la lucrări şi de plată, modernizarea unui km de drum, pe DN 66, costă în jur de un milion de euro.

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ion spune:

    Pana una alta macar sa se plombeze calumea acest drum,ca de declarati suntem satui.

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Lidera s-a bătut singură

FC Hunedoara, prima clasată din Liga a IV-a, a pierdut primul meci din actuala ediţie de campionat, scor 1-2, în...

Cutii poştale pentru reclamaţii

Până la sfârşitul acestei săptămâni, pe raza municipiului Deva şi în satele aparţinătoare vor fi amplasate 18 cutii, asemănătoare celor...

Teatrul din Deva

Curios cum va arăta teatrul din Deva, m-am oprit şi am aruncat o privire pe după feluritele materiale care astupă...

Închide