Prefectul acuză „tergiversarea” procedurilor în cazul terenurilor situate pe linia feroviară Păuliş Lunca-Brad

Prefectul judeţului Hunedoara, Călin Marian (medalion), a acuzat, ieri, Su­cur­sala Re­gio­nală de Căi Ferate Timişoara că „ter­gi­versează inexplicabil” pro­ce­durile prin care terenurile situate pe traseul liniei feroviare Păuliş Lunca – Brad, în prezent dezafectată, ar putea fi transferate auto­rităţilor locale în ve­derea intro­du­cerii în circuitul turistic.

Punerea în valoare
În acest sens, prefectul a transmis, ieri, ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, un memoriu prin care in­formează că procedurile tehnice de în­toc­mire a documentaţiilor sunt întârzi­a­te, existând riscul ca anumite opor­tu­nităţi de finanţare nerambursabile să fie ratate, se menţionează într-un comu­ni­cat de presă al Instituţiei Prefectului Hunedoara.
În memoriul înaintat ministrului Trans­por­turilor se arată că, în urmă cu cinci luni, Prefectura Hunedoara a trimis, sub forma unui proiect de hotărâre de Guvern, solicitarea de trecere a tere­n­u­ri­lor aferente liniei feroviare Păuliş Lunca – Brad din domeniul public al statului în domeniul public al municipiului Brad şi al comunelor Luncoiu de Jos, Şoimuş, Băiţa şi Vălişoara. Măsura ar permite punerea în valoare a fostei linii de cale ferată şi introducerea acesteia în circuitul turistic, în condiţiile accesării unor fonduri ne­ram­bursabile, susţin autorităţile ju­de­ţene.
Prefectura susţine că Ministerul Trans­porturilor a trimis instituţiei un punct de vedere prin care se arată că terenurile în cauză pot fi transferate către autorităţile locale numai după parcurgerea unor etape care presupun implicarea Sucur­salei Regionale CF Timişoara.
„Până astăzi, din partea Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timişoara nu s-a primit niciun răspuns privind stadiul par­curgerii etapei de verificare şi iden­ti­fi­care a situaţiei tehnico-juridice a tere­nurilor în cauză, precum şi avizarea în C.T.E.- Consiliul Tehnico-Economic al su­cursalei”, se arată într-un comunicat al Prefecturii Hunedoara.
În finalul memoriului, prefectul Călin Marian solicită ministrului Trans­por­turilor să intervină instituţional şi să dis­pună măsurile legale care se impun pen­tru deblocarea situaţiei.
Linia de cale ferată Păuliş Lunca – Brad a fost închisă în anul 1997, în urma unei alunecări de teren. (A.Năstase)