Peste Gara Petroşani se aşterne paragina
Dana Istudor
Cei 30 de mii de turişti care ar urma să vină anual, la schi, în noua staţiune turistică Petroşani, încă de cum pun piciorul pe peronul Gării CFR Petroşani, vor fi izbiţi de o privelişte dezolantă, cu clădiri în ruină sau drumuri extrem de proaste .
Edilii locali susţin că municipiul Petroşani urmează să primească statut de „staţiune de interes naţional”, după o evaluare făcută de o comisie ministerială. Tot în „noua staţiune”, s-a iniţiat un proiect de peste 80 de milioane de euro, prin care aceasta ar urma să fie modernizată şi să beneficieze de peste 30 de kilometri de pârtii, dar şi de o telegondolă. Toate bune şi frumoase, numai că edilii au uitat de un aspect foarte important: să facă demersurile necesare şi pentru reabilitarea „porţii de intrare” în oraş, adică a Gării CFR Petroşani. Imobilul este de aproape 10 ani într-o stare avansată de degradare. Este drept, o intenţie de reabilitare a existat, însă s-a oprit dotarea clădirii, devenită aproape o ruină, cu geamuri şi uşi termopan. S-a încercat scoaterea ei la licitaţie, dar ofertanţii nu s-au înghesuit să achiziţioneze un mastodont atât de serios degradat.
Cert este că gara „Staţiunii Turistice Petroşani” ar pune pe fugă orice turist, asta, dacă ar fi să coboare aici. Şefii Gării CFR Petroşani spun că de reabilitarea ei ar trebui să se ocupe Regionala CFR Timişoara, de care aparţine gara, dar investiţia a fost trecută pe o linie moartă, pentru că „nu sunt bani”.