Mesagerul financiar-fiscal

Organizarea activității de administrare a marilor contribuabili

Pe site-ul Agenței Naționale de Administrare Fiscală, Transparență decizională, a fost publicat, în data de 06.10.2021, Proiect Ordin privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili.

În cele ce urmează, prezentăm principalele reglementări avute în vedere – așa cum sunt conținute în Referatul de aprobare a proiectului de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală :

În urma analizării criteriilor de selecție prevăzute de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3609/2016 privind organizarea activităţii de administrare a marilor contribuabili, a rezultat necesitatea revizuirii acestora ținând cont de obiectivul urmărit pentru o bună gestionare a acelor contribuabili care au o bună capacitate financiară și care pot aduce venituri semnificative la bugetul general consolidat.

Astfel, au fost menținute criteriile de selecție a contribuabililor mari, respectiv criteriile specifice, criteriul de baza și criteriul de continuitate.

De asemenea, la selecția contribuabililor mari s-a avut în vedere realitatea economico-financiară existentă în prezent, precum și reducerea transferului de competență a contribuabililor între organele fiscale centrale, pentru a respecta restricțiile impuse de pandemia Covid 19.

Prin proiectul de ordin privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili se propune, ca urmare a aportului redus al acestor contribuabili în totalul veniturilor bugetare încasate:

  • excluderea din rândul contribuabililor eligibili a contribuabililor:
    a) pentru care s-a deschis procedura insolvenței prin sentință definitivă;
    b) declaraţi insolvabili potrivit art.265 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură

fiscală,  cu modificările și completările ulterioare;

  1. c) declaraţi inactivi conform prevederilor art.92 din Codul de procedură fiscală, sau care și-

au suspendat activitatea la Registrul Comerțului.

  • eliminarea a două criterii de selecție, respectiv criteriul de reprezentare fiscală și a criteriul participării directe;
  • redefinirea regulilor specifice de selecţie, în sensul menținerii în categoria marilor contribuabili a celor pentru care s-a deschis procedura insolvenței ori au fost declarați inactivi in anul în care s-a efectuat selecția.

În acest sens se propune menținerea contribuabililor mari administrați în prezent de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, cu excepția celor care:

  1. a) au fost declarați insolvabili potrivit art. 265 din Codul de procedură fiscală, până la data intrării

în vigoare a ordinului;

  1. b) s-au aflat în procedura insolvenței deschisă prin sentință definitivă pronunțată până la data de

31 decembrie 2020;

  1. c) au fost declarați în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerţului, potrivit legii, până la

data de 31 decembrie 2020;

  1. d) au fost declaraţi inactivi potrivit dispoziţiilor art. 92 din Codul de procedură fiscală, până la data

de 31 decembrie 2020;

  1. e) au fost selectați anterior intrării în vigoare a ordinului, conform criteriului de reprezentare

fiscală și al participării directe.

 

Societatea TVG TAX AUDIT SRL

Societate de consultanță fiscală

Societate de audit financiar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura