Comunitate

Orăştie: comunicare rapidă, online, cu cetăţenii

Magdalena Şerban

Cu o durată de implementare de 24 de luni, ieri, în oraşul Paliei, a fost lansat proiectul european „Soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei la nivelul Municipiului Orăştie“. Valoarea investiţiei este de 3.216.101 lei, din care cofinanţarea UE e de 3.151.779 lei. Obiectivul general al programului îl constituie asigurarea calităţii şi a accesului la serviciile publice oferite, prin simplificarea procedurilor de ordin administrativ.

Potrivit proiectului, se va implementa o platformă integrată pentru servicii electronice, adică un portal de servicii online prin intermediul căruia se vor putea înregistra solicitări din partea populaţiei şi se vor prelua răspunsurile la respectivele solicitări pe canale alternative, mai exact electronice, 24 de ore din 24. În egală măsură, se va trece la digitalizarea arhivelor şi se va aplica un sistem de management al calităţii conform normativelor în vigoare. Demersul mai include un „One Stop Shop“ ce va asigura acces facil şi imediat către serviciile publice disponibile non-stop, de oriunde şi oricând, indiferent dacă persoana în cauză foloseşte un desktop, un telefon sau o tabletă, crearea unei identităţi electronice a beneficiarului prin folosirea adresei de e-mail pentru autentificarea în portal şi trasabilitatea datelor cu caracter personal, respectiv structurarea profilului utilizatorului şi comunicarea cu autoritatea, în vederea schimbului electronic de documente, completării de formulare online, furnizării de notificări automate şi de dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, precum şi utilizarea semnăturilor digitale. De asemenea, mai include dobândirea de cunoştinţe şi abilităţi ale personalului din Primăria municipiului Orăştie în domeniul exploatării şi administrării sistemelor implementate.
„Mulţumesc tuturor celor implicaţi în acest proiect. Vreau să spun că nu este unul întâmplător, ci în urmă cu un an am fost plecat într-o vizită oficială în China, unde am văzut ce înseamnă un sistem informatizat la nivel de administraţie publică locală. Cred că suntem departe de ei, atât noi cât şi întreaga Europă, avem multe de învăţat şi de pus în practică. Sigur, tehnologia nu stă pe loc şi trebuie să facem paşi pentru a fi în tandem cu noile tendinţe în domeniu. Dar important este că locuitorii oraşului pot să se bucure de beneficii, pentru a avea o cât mai bună relaţionare cu angajaţii primăriei. (…) Mi-aş dori ca toate instituţiile publice să aibă o conexiune şi o interacţiune directă, astfel încât informaţia să ajungă în cât mai scurt timp la cei interesaţi. Suntem a doua administraţie din judeţ care a reuşit să acceseze şi să câştige un astfel de proiect“, a precizat Ovidiu Bălan, primarul municipiului Orăştie. Conform spuselor edilului, este al 19-lea program investiţional aflat în implementare la ora actuală, urmând să prindă viaţă şi cel de-al 20-lea, care se referă la partea de modernizare a sistemului de iluminat public.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura