Comunitate

Orăştie: cetăţenii vor face mai puţine drumuri la primărie

Magdalena Şerban

Un alt proiect cu finanţare europeană depus şi câştigat de către Primăria municipiului Orăştie a intrat în etapa de contractare. Valoarea estimativă a investiţiei ajunge la 3.300.000 de lei, având o durată de implementare de doi ani şi vizează un sistem informatic integrat care să asigure o comunicare rapidă şi eficientă cu cetăţenii.

„Dorim să fluidizăm comunicarea cu cetăţenii şi să o dezvoltăm şi pe acest palier al online-ului, care înseamnă economie de timp, confort şi implicit eliminarea cozilor de la ghişee. Frustrarea oricărui cetăţean al României cred că rămâne birocraţia stufoasă cu care se confruntă ori de câte ori trebuie să ia contact cu administraţia publică, în vederea rezolvării doleanţelor. Trebuie reglementată, atât cât putem şi permite legea. Acesta este motivul pentru care ne-am orientat către un astfel de program demarat din bani europeni nerambursabili. Mă refer la proiectul ce are ca scop implementrea unor soluţii informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei la nivelul municipiului. Proiectul a parcurs toate etapele de evaluare, acumulând 74 de puncte, intrând astfel în etapa de selecţie şi contractare. În cadrul demersului, se va crea un portal de servicii online prin intermediul căruia se va putea realiza înregistrarea solicitărilor şi posibilitatea de preluare a răspunsurilor la solicitări în regim non-stop, se va trece la digitalizarea arhivelor, dar şi la implementarea unui sistem de management al calităţii. Proiectul include un One Stop Shop ce va permite acces facil şi imediat către serviciile publice disponibile permanent, de oriunde şi oricând, crearea unei identităţi electronice a beneficiarului prin folosirea adresei de e-mail pentru autentificarea în portal şi trasabilitatea datelor cu caracter personal, respectiv structurarea profilului utilizatorului şi comunicarea cu autoritatea, în vederea schimbului electronic de documente, completării de formulare online, furnizării de notificări automate, precum şi utilizarea semnăturilor digitale“, a arătat Ovidiu Bălan (foto), primarul municipiului Orăştie.
Edilul a mai spus că, per ansamblu, noul sistem electronic se bazează pe o relaţie direct primărie-cetăţean, de tipul win-win.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura