Murăturile, sănătoase sau nu?

06 Simona Timofte 885545343_nSimona Timofte

Multe persoane hipertensive se feresc de murături din cauza conţinutului de sare, mai exact de sodiu.
E bine de ştiut că, pentru această categorie de persoane se pot folosi murăturile preparate în oţet din vin (dar nu cu soluţie de acid acetic diluat în apa de robinet, numit şi oţet alimentar) sau se pot folosi chiar murăturile preparate în saramură care, ţinute în apă cel puţin o oră înainte de a fi consumate îşi diminuează mult conţinutul de sare. O altă calitate a murăturilor pe lângă cel de probiotice (refac microflora intestinală), este conţinutul bogat de potasiu şi fier (aviz celor care suferă de anemie feriprivă) şi să nu uităm conţinutul foarte mare de vitamina C, acest antioxidant care repară toate stricăciunile produse la nivel celular de o mulţime de factori: poluare, alimentaţie dezechilibrată, fumat etc. Ştiţi unde duce lipsa antioxidanţilor în alimentaţie? La îmbătrânire precoce, inflamaţii, boli… Dacă nu vă plac crudităţile (legumele şi fructele), vă puteţi bucura de conserve de casă pregătite cu conservanţi naturali. Iată câteva căi de a conserva natural legumele şi fructele iar ca dublu beneficiu (pe lângă proprietatea de conservant) ne putem bucura de bogăţia de antioxidanţi din aceşti conservanţi-condimente. Iată câteva exemple: scorţişoara şi cuişoarele în gemuri şi dulceţuri cu avantajul că putem reduce cantitatea de zahăr din conserve dacă le folosim. Hreanul (50 g /1 litru apă); salvia, cimbrul, rozmarinul cu tot cu tulpini; uleiurile esenţiale cu efect antibacterian blocând mucegaiurile şi ciupercile, câteva picaturi la 1 l de apă le face să-şi dezvolte proprietatea de conservanţi.

(Informaţii suplimentare şi programări la tel. 0741-087.588 sau la Cabinet nutriţie Simona Timofte, Deva, Piaţa Victoriei, clădirea IPH, camera 8, parter)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.