ComunitatePolitica si administratie

Mărtinești vrea digitalizare din fonduri nerambursabile

Magdalena Șerban

Prin DIGI Local, primul program integrat de digitalizare a administraţiei publice locale, 1.000 de primării şi consilii judeţene au putut depune cereri de finanţare pentru a se dota cu echipamente IT, pentru a dezvolta platforme informatice, de servicii ori destinate comunicării cu cetăţenii sau pentru a-şi îmbunătăţi securitatea cibernetică. Printre conducerile pu­blice care au accesat această axă se nu­mără cea din Mărtinești.

Acces simplificat și rapid la servicii online
„Am aplicat și noi, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Im­ple­men­tarea va însemna o oportunitate oferită cetățenilor, pentru a obține do­cumente, pentru a putea să plătească taxe și impozite, să facă programări, totul online, fără deplasare la sediul nostru. Sunt prevăzute sisteme informatice care includ atât echipamente IT, cât și li­cențe software, infrastructură hard­ware, echipamente pentru comunicații și alte dispozitive conexe, până la plat­forme de gestionare integrată și soft­ware pentru securitate cibernetică, integrarea cu aplicații ale autorităților publice centrale și europene, precum și dezvoltarea și migrarea paginii noastre de internet la un model standard. Toto­dată, vom putea să fim și noi arondați la www.ghiseul.ro, așa că cei dornici să plătească dările în regim online (taxe, impozite, amenzi) să aibă și această pâr­ghie. Mică sau mare, cred că o comună trebuie să se alinieze nevoilor comu­nității, care cel puțin în rândul persoa­nelor mai tinere sunt unele mai mo­derne. În plus, timpul a devenit o ade­vă­rată monedă. E prețios”, a spus primarul din Mărtinești, Adinel Ioan Botescu. Reamintim că sunt alocate prin acest program sume ca 75.000 lei pentru o primărie de comună, 125.000 pentru o primărie de oraş, 175.000 pentru o pri­mărie de municipiu şi 250.000 pentru un Consiliu Judeţean. A fost cea mai simplă aplicaţie pentru o finanţare gu­ver­namentală făcută în ultimii 34 de ani. În fapt, demersul are ca scop trans­formarea digitală a autorităților locale din România, prin integrarea, și la nivel local, a proiectelor naționale de digitali­zare dezvoltate de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), precum ROeID, Ghișeul.ro și Sistemul de intero­pe­rabilitate tehnologică cu statele mem­bre UE, dar și în procesul de co­nectare la Platforma Națională de In­ter­operabilitate la momentul la care aceas­ta va fi disponibilă. De ase­me­nea, este vizată sprijinirea au­torităților executive la nivelul unităților administrativ-teri­to­riale în vederea înde­pli­nirii obligațiilor statuate prin Legea 242/2022 pri­vind schimbul de date între sisteme informatice și crearea Platformei na­ționale de inter­o­pe­ra­bilitate. Deși măsura se concentrează pe aspectele tehnice ale implementării programului, scopul final al acesteia este îmbunătățirea relației dintre ce­tățeni și administrația publică locală, prin intermediul tehnologiei.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura