Magdalena Șerban Încă o administrație publică își îndeamnă cetățenii să nu ezite să depună cereri pentru a se putea număra printre beneficiarii Legii 18/1991, modificată prin Legea 123/2023. Edilul din Răchitova susține că e vorba de un tren ce nu trebuie pierdut. Prin urmare, să țină cont că data de 18 noiembrie 2023 este ultima în care mai pot face solicitarea. Au ocazia „Răchitova este eligibilă pentru acest demers, iar până la ora actuală pot spune că au fost depuse circa 135 de cereri. Fac apel la cei care se încadrează în condițiile prevederilor să nu rateze această posibilitate. Din pricina costurilor mari pe care le implică întregul proces birocratic și nu numai, oamenii nu și-au permis să înceapă acțiuni în instanță pentru dobândirea drepturilor, așa că au rămas fără acte. Dar, în baza noilor modificări legislative, pot să fie scutiți de drumuri și bani, totul fiind simplificat, însă trebuie să facă această solicitare. Pentru mai multe detalii, sunteți așteptați la sediul Primăriei Comunei Răchitova (sat Răchitova, Strada Principală, nr 25) sau puteți suna la numărul de telefon 0254 775 410 ori scrie pe e-mail: [email protected]. Cererile se pot trimite și prin poștă, cu confirmare de primire. Dar să fie în termen! Repet: e păcat să pierdeți oportunitatea”, a afirmat primarul din Răchitova, Liviu Simedroni (foto). Sunt considerați beneficiari deținătorii sau moștenitorii acestora, care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate. Ei pot solicita comisiei județene emiterea titlului de proprietate, dar pentru asta e musai să figureze cu terenul respectiv în registrul agricol sau registrele cadastrale și în evidențele fiscale. De asemenea, pentru terenul în cauză trebuie să nu fi fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare și nu trebuie să facă obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane și nici nu s-a eliberat anterior titlu de proprietate cu privire la acesta. Legat de documentele necesare, ele sunt cererea conform modelului tip, care se regăsește la sediul administrativ din Răchitova, însoțită de copii de pe act/acte de identitate și acte de stare civilă – naștere, căsătorie (după caz). Dacă solicitantul formulează cererea în calitate de moștenitor, se vor depune acte de deces și certificat de moștenitor/de calitate succesorală. Mai trebuie memoriu tehnic, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Hunedoara, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară conform Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, e nevoie de plan de amplasament și delimitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă, de către o persoană autorizată de către ANCPI/ OCPI Hunedoara, adeverință eliberată de primărie, din care să rezulte suprafața înscrisă în Registrul Agricol /Registrul cadastral, plus certificat de atestare fiscală. În situația în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze pe rolul instanțelor de judecată, trebuie și o declarație pe proprie răspundere din partea solicitantului, din care să rezulte care este soluția rămasă definitivă.
Magdalena Șerban
Încă o administrație publică își îndeamnă cetățenii să nu ezite să depună cereri pentru a se putea număra printre beneficiarii Legii 18/1991, modificată prin Legea 123/2023. Edilul din Răchitova susține că e vorba de un tren ce nu trebuie pierdut. Prin urmare, să țină cont că data de 18 noiembrie 2023 este ultima în care mai pot face solicitarea.
Au ocazia
„Răchitova este eligibilă pentru acest demers, iar până la ora actuală pot spune că au fost depuse circa 135 de cereri. Fac apel la cei care se încadrează în condițiile prevederilor să nu rateze această posibilitate. Din pricina costurilor mari pe care le implică întregul proces birocratic și nu numai, oamenii nu și-au permis să înceapă acțiuni în instanță pentru dobândirea drepturilor, așa că au rămas fără acte. Dar, în baza noilor modificări legislative, pot să fie scutiți de drumuri și bani, totul fiind simplificat, însă trebuie să facă această solicitare. Pentru mai multe detalii, sunteți așteptați la sediul Primăriei Comunei Răchitova
(sat Răchitova, Strada Principală, nr 25)
sau puteți suna la numărul de telefon 0254 775 410 ori scrie pe e-mail: [email protected]. Cererile se pot trimite și prin poștă, cu confirmare de primire. Dar să fie în termen! Repet: e păcat să pierdeți oportunitatea”, a afirmat primarul din Răchitova, Liviu Simedroni (foto). Sunt considerați beneficiari deținătorii sau moștenitorii acestora, care nu s-au înscris în cooperativa agricolă de producție, nu au predat sau nu li s-au preluat la stat terenurile prin acte translative de proprietate. Ei pot solicita comisiei județene emiterea titlului de proprietate, dar pentru asta e musai să figureze cu terenul respectiv în registrul agricol sau registrele cadastrale și în evidențele fiscale. De asemenea, pentru terenul în cauză trebuie să nu fi fost deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare și nu trebuie să facă obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane și nici nu s-a eliberat anterior titlu de proprietate cu privire la acesta. Legat de documentele necesare, ele sunt cererea conform modelului tip, care se regăsește la sediul administrativ din Răchitova, însoțită de copii de pe act/acte de identitate și acte de stare civilă – naștere, căsătorie (după caz). Dacă solicitantul formulează cererea în calitate de moștenitor, se vor depune acte de deces și certificat de moștenitor/de calitate succesorală. Mai trebuie memoriu tehnic, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI Hunedoara, prin care să se certifice că pentru terenul în cauză nu a fost deschisă carte funciară conform Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, e nevoie de plan de amplasament și delimitare a imobilului, întocmit și validat prin semnătură și ștampilă, de către o persoană autorizată de către ANCPI/ OCPI Hunedoara, adeverință eliberată de primărie, din care să rezulte suprafața înscrisă în Registrul Agricol /Registrul cadastral, plus certificat de atestare fiscală. În situația în care terenul solicitat a făcut obiectul unei cauze pe rolul instanțelor de judecată, trebuie și o declarație pe proprie răspundere din partea solicitantului, din care să rezulte care este soluția rămasă definitivă.