Investiţii în Deva purtând marca Petru Mărginean (II)

Fondurile europene direcţionate cu cap pot schimba faţa unui oraş, pot aduce într-o urbe acel aer modern la care rămânem cu gândul atunci când ne întoarcem dintr-o călătorie din orice ţară situată mai la vest de noi. Administraţia din municipiul Deva a intuit acest potenţial uriaş pe care îl reprezintă fondurile nerambursabile şi, în cea mai mare măsură, a reuşit să revigoreze imaginea oraşului.
În 2015, Deva a fost un şantier şi, poate, acest lucru a nemulţumit într-o anumită măsură. Dar termenul în care trebuiau folosite cele peste şapte milioane de euro destinate regenerării zonei urbane era scurt. Mobilizarea a fost importantă din partea tuturor: autorităţi, proiectanţi, constructori. În decembrie 2015, 95 la sută dintre proiecte erau finalizate. Ce a ieşit, puteţi vedea astăzi, când vă bucuraţi de bulevarde aerisite şi de piaţete ultramoderne.
Piaţa ArrasArras 2
Piaţa de la Lido, cum o ştie toată lumea, a intrat prima în reabilitare. Locul betoanelor şi al fântânii nefuncţionale a fost luat de spaţii verzi, arbori, arbuşi şi flori dintre cele mai diverse, filigorii, multe bănci, alei de promenadă şi un infokiosk. Cele două fântâni întregesc peisajul şi îi dau o notă aparte. Piaţa Arras este un proiect executat cu mare fineţe, care oferă zonei un aspect futurist.
Bulevardul DaciaDacia 3
Lucrările au început imediat după cele din Piaţa Arras, dar au apărut numeroase dificultăţi în implementarea proiectului. Este singurul proiect care se va finaliza abia în perioada următoare. Modernizarea cuprinde pistă de biciclete, amenajarea locurilor de parcare din zona pinilor şi de pe Aleea Salcâmilor, spaţii de odihnă, cişmele, o toaletă publică şi un dozator pentru apă. Ideea proiectului a fost aceea de a creşte siguranţa elevilor care frecventează cursurile şcolii din cartier şi a pietonilor.
Platforma Ardealulardealul 1
În urmă cu un an, piaţeta din vecinătatea gării, situată în zona fostului restaurant Ardealul, era într-o stare avansată de degradare. Spaţiul aflat la una dintre intrările în oraş nu oferea o imagine prea plăcută ochiului. O parte dintre fondurile europene a fost direcţionată către transformarea sa. Astăzi, piaţeta arată complet diferit. În locul betoanelor distruse, al spaţiilor verzi neîngrijite, au răsărit o parcare aerisită, alei şi gazon, vegetaţie din abundenţă, o pistă de biciclete, spaţii de odihnă şi o fântână arteziană.
Bulevardul Decebal – între intersecţia decebal 2cu strada Avram Iancu şi Bulevardul Iuliu Maniu
În câteva luni, tronsonul de bulevard cuprins în proiect s-a transformat total. Astăzi, Bulevardul Decebal se poate lăuda cu spaţii verzi, vegetaţie tânără, locuri de odihnă, o fântână funcţională, alei pavate, o pistă de biciclete şi o staţie de autobuz. Zonele verzi beneficiază de sistem de irigaţii, toate cablurile aeriene au dispărut. În subteran a fost introdusă canalizaţia net-city pentru furnizorii de utilităţi.
Bulevardul Iuliu Maniumaniu si bl. J
De o transformare similară a avut parte şi Bulevardul Iuliu Maniu. Reabilitat de la un capăt la altul, bulevardul este acum mai aerisit, datorită cablurilor care au fost introduse în subteran, dar şi spaţiilor verzi mult mai generoase şi îngrijite. Mobilierul urban şi sistemul de iluminat întregesc aspectul modern al bulevardului, iar sensul giratoriu de la intersecţia cu Calea Zarandului fluidizează foarte bine traficul pe şoseaua de centură.
Pista pentru biciclişti de pe Calea Zaranduluipista 3
Pista destinată exclusiv bicicliştilor face parte din îndrăzneţul proiect VeloCity. Este amenajată în paralel cu Calea Zarandului, pe tronsonul cuprins între intersecţia cu Bulevardele Iuliu Maniu şi N. Bălcescu. Zona pentru biciclişti este delimitată de zona pietonală, refăcută şi ea. Pe traseu, din loc în loc, sunt rasteluri pentru biciclete.
584 de apartamente anvelopatebloc 2
Municipiul Deva deţine recordul în zona de vest a ţării la atragerea de fonduri pentru eficientizarea energetică a blocurilor de locuinţe. Concret, 584 de apartamente din nouă imobile de locuit, situate în diferite zone ale oraşului, s-au transformat radical, iar locatarii plătesc mai puţin la întreţinere. Lucrările au vizat, printre altele, înlocuirea tâmplăriei exterioare, inclusiv a celei de la intrarea în scara blocului, închiderea balcoanelor, pentru a oferi o imagine unitară, placări cu polistiren, refacerea hidroizolaţiei.
Deva 2020Cetatea
Pentru următorii patru ani, Deva beneficiază de 40 de milioane de euro, bani nerambursabili pentru proiecte de refacere şi regenerare a zonei urbane. Prioritatea administraţiei este reabilitarea Incintei I a Cetăţii Deva. Monumentul va căpăta plus-valoare din punct de vedere turistic, având în vedere că Incintele II şi III, restaurate în ultimii trei ani, au atras, doar în această lună, peste 15.000 de vizitatori. Pe lista de proiecte se află modernizarea transportului public şi a infrastructurii aferente, inclusiv realizarea reţelei alternative de transport nepoluant Deva City Bike, refacerea principalelor bulevarde din oraş, reabilitarea şi extinderea sistemului de iluminat public, modernizarea unor şcoli, precum şi anveloparea unui pachet de cel puţin 30 de blocuri de locuinţe. (A. Năstase)

5 comentarii la „Investiţii în Deva purtând marca Petru Mărginean (II)

  • 26 aprilie 2016 la 20:14
    Permalink

    Oare nu va doare limba de atata lins in fund la acest primar?
    Uitati-va la primari care au facut mult mai multe fara fonduri europene, ci doar din banii bugetului local! Aia sunt pentru urbe nu mucosul vostru.
    A facut el vre-un proiect European? Ma indoiesc. In spate sunt oameni care sunt platiti sa faca proiecte indiferent de primar. Nu a venit mucosul asta cu proiectele si bani de acasa.
    M-ai terminati cu pupatul in fund ca deja sunteti gretosi! Oamenii stiu sa aleaga si fara pup`in`curismele voastre.

  • 26 aprilie 2016 la 21:39
    Permalink

    Deva este pe harta turistica a Europei.Felicitari domnule primar Petru Marginean

  • 26 aprilie 2016 la 21:47
    Permalink

    Din 2012 Deva s-a schimbat un oras modern ,monumente istorice reabilitate,transport local civilizat

  • 27 aprilie 2016 la 11:12
    Permalink

    @devean spune:
    26 aprilie 2016 la 20:14
    Da tu pentru care partid candidezi?

  • 29 aprilie 2016 la 1:53
    Permalink

    Alina,care transport local civilizat in Deva ?cred ca visezi!aici e ca la țara.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare