Întrebările de mecanică, prea grele pentru candidaţii la permis

Adriana Raluca Mîţ

Întrebările de mecanică introduse acum doi ani în examenul pentru obţinerea permisului auto la categoria B dau multă bătaie de cap „elevilor”. Cum poţi răspunde la întrebarea: „ce defecţiuni determină funcţionarea motoarelor cu aprindere prin compresie cu fum alb excesiv?”, când ai doar 19-20 de ani, şi nu vrei să ştii despre maşina pe care o vei conduce decât că este un „aspirator de femei”?

Cu peste 40 la sută mai puţini candidaţi

Comisarul şef Nicolae Marin, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise şi Înmatriculări Vehicule (SPCRPIV) spune că, faţă de anul trecut, numărul candidaţilor a scăzut cu 41 la sută, din cauza lipsei de bani, dar şi pentru că nu se învaţă destul de mult. Astfel, „la nivelul anului 2009, din cei peste 20.000 de candidaţi înscrişi, în jur de 35 la sută au fost admişi, iar în anul 2010 au luat permisul auto peste 40 la sută din cei aproape 9.000 de înscrişi”, a declarat comisarul şef Nicolae Marin.

Ce spun instructorii…

Instructorii auto au alte explicaţii pentru scăderea numărului de cursanţi sau a celor care ajung să obţină permisul auto. Emanoil Miuţă, instructor auto la o şcoală de şoferi din Deva, consideră că întrebările de mecanică sunt prea dificile şi nu au nici o relevanţă, deoarece „unele dintre întrebări sunt atât de complicate, încât nici măcar specialiştii nu ştiu să răspundă. Într-un chestionar sunt maximum trei întrebări de mecanică, dar îi sperie pe elevi, atât pe fete, cât şi pe băieţi”. De aceeaşi părere este şi Constantin Moldovean, tot instructor auto: „s-au introdus degeaba, pentru că după examen, eleva sau elevul tot nu vor ştii să repare defecţiunile maşinii”.

…şi ce cred „elevii”

Costinel Mărilă, unul din cazurile fericite, a luat permisul auto după două încercări şi consideră că: „nu-şi au rostul întrebările de mecanică la permisul pentru categoria B. La celelalte categorii e foarte bine că sunt. Dacă îţi bagi mâinile, mai ales la maşinile astea străine care au computer de bord, faci mai rău”. Teodora Zorfie apreciază că „întrebările de mecanică sunt inutile, pentru că în cazul în care se strică ceva, oricum apelezi la specialiştii de la un service. Mai ales că sunt fată şi nu înţeleg nimic”.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare