Începe proiectarea autostrăzii cu urşi

Proiectarea pentru secțiunea Holdea – Margina, bucata lipsă din Autostrada A1, poate începe din 5 decembrie. Contractul dintre CNAIR și UMB – Euro Asfalt a fost semnat în luna septembrie, la un preț de apr­o­ximativ 400 de milioane de euro.

 

Când se termină

„Supervizorul a emis Ordinul admi­nistrativ de Începere prin care a fost notificat antreprenorul asupra datei de începere a activității de proiectate, respectiv data de 05.12.2022, în conformitate cu prevederile clauzelor contractuale”, a transmis CNAIR, la solicitarea Economedia.ro. Altfel spus, din 5 decembrie se calculează cele 11 luni pentru etapa de proiectare, după care urmează 34 de luni pentru exe­cuție.
Contractul de proiectare și execuție pentru Autostrada A1 Lugoj – Deva, sec­țiunea cu tuneluri pentru urși, a fost semnat în septembrie, la Timișoara. Licitația organizată de CNAIR a fost câștigată de asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SA & PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o, la o valoare de 1,86 miliarde lei, fără TVA, adică 373 de milioane de euro. Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj –Deva (secțiunile E și D) are o lungime de circa 13 km., din care 2,13 km de tunel forat compus din două galerii unidirecționale. Este vorba despre faimoasele „tuneluri pentru urși”. Durata contractului cu asocierea con­dusă de Spedition UMB SRL este 165 luni, din care 11 luni proiectare și 34 de luni perioadă de execuție. Perioada de garanție, inclusă în acest contract, este de 120 luni. Șantierul efectiv ar putea începe cel mai devreme la fina­lul lui 2023. UMB are nevoie de o mo­bilizare foarte bună, pentru a putea res­pecta jalonul din PNRR pentru fi­nalizare, adică luna august 2026. (A.N.)