Hărău: adevăr şi provocare
Firesc sau nu, orice zonă are problemele ei, aşa cum orice pimar are durerile lui. La Hărău, construcţia autostrăzii (tronsonul Deva – Orăştie) a venit cu dureri de cap, condimentate cu multă răutate şi interpretări nu tocmai ortodoxe.
Apel la înţelegere
„Au existat polemici în legătură cu necesitatea de a valorifica, prin concesiune, porţiunea de teren pe care o exploatează constructorul autostrăzii (STRABAG), pentru extracţia materialului de umplutură. Cu certitudine, era necesar să punem în valoare orice oportunitate, pentru a obţine sumele de bani necesare branşării gospodăriilor comunei Hărău la reţelele de apă şi canalizare proaspăt construite, lucrare care va economisi în jur de 2.500 lei din bugetul fiecărei familii. Trebuie să spun, de asemenea, că nu ducem lipsă de binevoitori care lansează permanent alte versiuni decât cele reale, asupra lucrărilor de investiţii care se derulează la nivel local. Drept urmare, aş dori să rog cetăţenii să deschidă mai mult ochii decât urechile şi atunci, se vor convinge singuri. Bineînţeles că sunt şi anumite inconveniente, pe care le resimţim de pe urma construirii autostrăzii: un nivel mai mare al zgomotului în zona de lucru, ridicarea prafului în perioadele secetoase şi un acces temporar mai dificil. Aceste deficienţe se vor rezolva în cel mai scurt timp, mai puţin zgomotul utilajelor, care va dura până la finalizarea lucrărilor. La capitolul avantaje, menţionez un început încă modest, care sper să ia amploare, prin angajarea de către constructorul autostrăzii, a unui număr de meseriaşi de diferite profesii, din satele comunei. Până în momentul de faţă, şi-au exprimat dorinţa de angajare, peste 100 de localnici”, a precizat Dorin Jibetean (foto), primarul din Hărău.
Printre probleme, multe lucruri bune
Străjuit de săgeţi din partea aşa-zişilor bine-intenţionaţi, Dorin Jibetean s-a cam săturat să tacă, deşi este un împătimit al faptelor şi nu al cuvintelor de laudă. Aşa că pune pe tapet argumentele. „Nu ne permitem să stăm cu braţele în sân, cum cred unii. S-a verificat întinderea exploatării din vecinătatea satului Banpotoc şi s-a stopat decopertarea stratului fertil la limita parcelei concesionate. Totodată, se verifică, zilnic, activitatea de udare a drumului de acces la exploatarea materialului de umplutură, iar cu sprijinul Strabag, s-a demarat repararea principalelor drumuri de exploataţie agricolă din satul Banpotoc, s-a reparat, tot cu acelaşi sprijin, drumul forestier care urcă din Banpotoc până la Şteanga (urmând să fie reparate şi anumite drumuri forestiere în pădurea Banpotoc), au demarat lucrările de edificare pe vechiul amplasament a drumului secundar de acces în satul Banpotoc din drumul judeţean (de la podul văii Banpotoc la Măgurean), a fost decolmatată Valea Banpotoc, pe o porţiune de 1.500 m, urmând a fi curăţată şi decolmatată în continuare, până la vărsarea în Râul Mureş şi vor fi reparate, de asemenea, drumurile de exploataţie agricolă din Chimindia şi Hărău. Am ţinut o legătură permanentă cu DRDP Timişoara (proiectantul autostrăzii), pentru a aşeza cât mai optim posibil, podurile şi podeţele de acces, la terenurile agricole dinspre Mureş“, a mai punctat edilul.