ComunitatePolitica si administratie

Din nou, la Băița miroase a asfalt proaspăt. Din fonduri nerambursabile

Magdalena Șerban

A promis în campania electorală, iar acum a și terminat de materializat proiectul prin care drumurile din Peștera vor arăta mai bine. Și nu numai. Primarul din Băița, Damian Diniș, poate liniștit să-și încheie ac­tualul mandat cu fruntea sus, pornind la drum într-unul nou, tot încrezător. Istoricul său administrativ îl validează ca edil.

E gata!
“Chiar la timp, deoarece am intrat în sezonul de toamnă când vremea poate fi imprevizibilă, iar ploile dese pot veni oricând, împiedicând munca în teren, am reușit să finalizăm lucrările de mo­dernizare de drumuri în satul Peștera, în baza unei finanțări pe care am obținut-o prin Programul Național de Investiții (PNI) ((Anghel Saligny)) (peste 2,7 milioane de lei). De la asfaltare a unei lungimi de 4.008 metri și până la podețe și ziduri de sprijin, s-a făcut tot ce trebuie. Infrastructura rămâne în atenția noastră administrativă și pe mai departe, iar acolo unde încă nu am ajuns cu modernizarea, o vom face, pe viitor. Ne dorim drumuri bune și sigure.
Totodată, pe aceeiași axă avem în desfășurare construirea de poduri pes­te pârâul Căian, mai exact în loca­litățile Lunca și Hărțăgani. Și în acest caz, banii câștigați sunt un sprijin real, fiind vorba de 1,5 milioane de lei. După cum am spus, nu poți imple­menta absolut toate obiectivele deodată, mai ales dacă vrei să le dezvolți din bani nerambursabili. Bugetul local nu per­mite pe cât am vrea noi să facem. Până să ajungi să vezi un proiect european în teren, e cale lungă, mai ales una birocratică”, a arătat primarul din Băița, Damian Diniș (foto).

Reamintim
Potrivit cifrelor alocate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Ad­mi­nistrației, la nivel național, 30 de miliarde de lei merg la proiectele de dru­muri şi poduri, iar 22,5 de miliarde lei – la pro­iectele de apă şi ca­nalizare. Media alocării e de 1,25 miliarde de lei pe judeţ. Obiec­ti­vul PNI Anghel Saligny vizează mo­der­nizarea comunităților prin realiza­rea de investiții în infrastructura locală, dru­muri județene și locale, infrastruc­tura de apă și canalizare, stații de epu­rare a apei, extinderea rețelei de dis­tribuție a gazelor naturale etc, astfel încât să se poată asigura accesul la ser­vicii esențiale al întregii populații, creș­terea calității vieții și evitarea riscului de depopulare în comunitățile subdez­vol­tate, precum si creșterea coeziunii teritoriale prin echiparea unităților ad­ministrativ-teritoriale cu dotări teh­nico-edilitare și de acces la căile de co­municație. Primul beneficiu direct al in­cluderii unor investiții în acest program este cel al populației locuitoare care poate dispune de utilități publice atât de necesare. Al doilea îl reprezintă oportunitatea uriașă, pentru fiecare UAT, de a-și dezvolta infrastructura de utilități publice, în scopul atragerii in­vestitorilor strategici care să genereze locuri de muncă și venituri către bu­getul local, bani din care se pot asigura cotele de cofinanțare pentru alte in­vestiții, intrând astfel într-un cerc extrem de profitabil pentru întreaga comunitate. Pe această filieră, la nivel național s-au solicitat finanțări totale de peste 137 miliarde lei, cu toate că bugetul schemei s-a ridicat la numai 65,5 de miliarde lei. Dar Băița a reușit și de această dată.

One thought on “Din nou, la Băița miroase a asfalt proaspăt. Din fonduri nerambursabile

  • Podul de la Hartagani catre valea Dubii, cind se face la anul si la multi ani

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura