Din nou, la Băița miroase a asfalt proaspăt. Din fonduri nerambursabile
Magdalena Șerban
A promis în campania electorală, iar acum a și terminat de materializat proiectul prin care drumurile din Peștera vor arăta mai bine. Și nu numai. Primarul din Băița, Damian Diniș, poate liniștit să-și încheie actualul mandat cu fruntea sus, pornind la drum într-unul nou, tot încrezător. Istoricul său administrativ îl validează ca edil.
E gata!
“Chiar la timp, deoarece am intrat în sezonul de toamnă când vremea poate fi imprevizibilă, iar ploile dese pot veni oricând, împiedicând munca în teren, am reușit să finalizăm lucrările de modernizare de drumuri în satul Peștera, în baza unei finanțări pe care am obținut-o prin Programul Național de Investiții (PNI) ((Anghel Saligny)) (peste 2,7 milioane de lei). De la asfaltare a unei lungimi de 4.008 metri și până la podețe și ziduri de sprijin, s-a făcut tot ce trebuie. Infrastructura rămâne în atenția noastră administrativă și pe mai departe, iar acolo unde încă nu am ajuns cu modernizarea, o vom face, pe viitor. Ne dorim drumuri bune și sigure.
Totodată, pe aceeiași axă avem în desfășurare construirea de poduri peste pârâul Căian, mai exact în localitățile Lunca și Hărțăgani. Și în acest caz, banii câștigați sunt un sprijin real, fiind vorba de 1,5 milioane de lei. După cum am spus, nu poți implementa absolut toate obiectivele deodată, mai ales dacă vrei să le dezvolți din bani nerambursabili. Bugetul local nu permite pe cât am vrea noi să facem. Până să ajungi să vezi un proiect european în teren, e cale lungă, mai ales una birocratică”, a arătat primarul din Băița, Damian Diniș (foto).
Reamintim
Potrivit cifrelor alocate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, la nivel național, 30 de miliarde de lei merg la proiectele de drumuri şi poduri, iar 22,5 de miliarde lei – la proiectele de apă şi canalizare. Media alocării e de 1,25 miliarde de lei pe judeţ. Obiectivul PNI Anghel Saligny vizează modernizarea comunităților prin realizarea de investiții în infrastructura locală, drumuri județene și locale, infrastructura de apă și canalizare, stații de epurare a apei, extinderea rețelei de distribuție a gazelor naturale etc, astfel încât să se poată asigura accesul la servicii esențiale al întregii populații, creșterea calității vieții și evitarea riscului de depopulare în comunitățile subdezvoltate, precum si creșterea coeziunii teritoriale prin echiparea unităților administrativ-teritoriale cu dotări tehnico-edilitare și de acces la căile de comunicație. Primul beneficiu direct al includerii unor investiții în acest program este cel al populației locuitoare care poate dispune de utilități publice atât de necesare. Al doilea îl reprezintă oportunitatea uriașă, pentru fiecare UAT, de a-și dezvolta infrastructura de utilități publice, în scopul atragerii investitorilor strategici care să genereze locuri de muncă și venituri către bugetul local, bani din care se pot asigura cotele de cofinanțare pentru alte investiții, intrând astfel într-un cerc extrem de profitabil pentru întreaga comunitate. Pe această filieră, la nivel național s-au solicitat finanțări totale de peste 137 miliarde lei, cu toate că bugetul schemei s-a ridicat la numai 65,5 de miliarde lei. Dar Băița a reușit și de această dată.
Podul de la Hartagani catre valea Dubii, cind se face la anul si la multi ani