Comunitate

Digitalizare pentru Totești

Magdalena Șerban

Domeniul IT este într-o dinamică alertă, tehnologia din acest segment evoluând de la an la an. Și cerințele se schimbă, iar calculatoarele îm­bă­trâ­nesc. De asemenea, multe servicii, chiar publice, se fac și în regim online, nu doar offline. Prin urmare, e nevoie de actualizare. În 19 septembrie, a fost lansat Programul Național pentru Transformarea Digitală a Autorităților Publice Locale, derulat prin Ministerul Cercetării, Inovării și Dezvoltării, asi­gurându-se o finanțare de maximum 75.000 de lei pentru primăriile de co­mune. Cum era de așteptat, con­du­ce­rea din Totești s-a urcat în acest tren.

O șansă gratuită
„Am întocmit documentația și am depus-o odată cu deschiderea sesiunii aferente, reușind să o încărcăm în sistem, în timp util. Acum așteptăm să vedem dacă avem noroc. De regulă, avem. Finanțarea se acordă pe prin­ci­piul «primul venit, primul servit», deasta vorbesc despre noroc. E timpul să facem schimbări și în ce privește lo­gistica administrativă. Calculatoarele trebuie înlocuite, având deja ore bune de funcționare și nemaifiind chiar noi, nici ele. În plus, soft-urile necesită să fie unele actuale. Este o ocazie prin care putem să avem beneficiile acestea fără să chinuim bugetul local. De ce să nu fim pe fază și să profităm de șansă. Dacă e vorba să punem bani din visteria pro­prie, mereu trebuie direcționați că­tre altceva ce considerăm prioritar, așa că mereu vom rămâne de căruță, cum s-ar spune. Așa, a venit vremea și s-a ivit portița numai bună de accesat”, a subliniat Tiberiu Pasconi (foto), primarul din Totești.

Ce înseamnă
Programul DigiLocal beneficiază de o finanţare de 200 milioane de lei de la bugetul de stat şi vizează aproximativ 1.000 de beneficiari: primării şi consilii ju­deţene, fiind primul demers integrat de digitalizare a administrațiilor publice locale. Astfel, se dorește interco­nec­tarea sistemelor infor­ma­tice ale ad­mi­nis­trațiilor cu Ghișeul.ro, platforma ofi­cială de plăți online a sta­tului ro­mân, pentru plata simplă, rapidă și si­gură a ser­viciilor pu­blice di­gi­tale, a taxelor și a im­pozitelor, dez­voltarea de in­ter­fețe standar­di­zate pentru comu­ni­ca­rea cu cetățenii, site-uri care să fie ac­ce­sibile prin câteva clickuri, astfel încât po­­pu­lația să utili­zeze ușor și sigur ser­vi­ciile pu­blice elec­tro­nice, consolidarea se­cu­ri­tății ciber­netice la nivelul admi­nis­trației locale, pentru că serviciile di­gi­tale locale sunt cele mai accesate de ce­tățeni și, mai ales, achiziția echi­pa­men­telor IT pentru creșterea capa­ci­tății administrative și asi­gurarea intero­perabilității, astfel în­cât oamenii să nu mai facă drumuri inutile și să nu mai stea la cozi. Co­munele vor primi finan­țări de 75.000 lei, orașele 125.000 lei, municipiile 175.000 lei și consiliile județene 250.000 lei.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura