Deşi managerul de proiect a rămas dator cu nişte răspunsuri: S-a semnat contractul pentru modernizarea DJ 687 Hunedoara-Călan

2 octombrie 2018 | 1 Comentariu | Publicat in: Flash, Politica si administratie

Sorina Popa

Ieri s-a semnat contractul pentru modernizarea DJ 687, de la Hunedoara la Călan, o investiţie care se ridică la peste 36 de milioane de lei. Lungimea drumului ce va fi reabilitat este de aproape 10 kilometri. Fondurile UE reprezintă 85 la sută din sumă, 13 la sută de la guvern şi 2 la sută din bugetul CJ Hunedoara.

Să se execute cât mai repede cu putinţă
La eveniment au participat preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Mircea-Flaviu Bobora, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, Sorin Adrian Vasilescu, administratorul public al judeţului, Costel Avram, primarul oraşului Călan, Filip Adrian Iovănesc, primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu, reprezentanţi ai asocierii de firme Proactiv & Drupo & Sercotrans, precum şi consilieri judeţeni.
„Drumul acesta deschide o perspectivă municipiului Hunedoara pe care, poate, nu o cuantifică toată lumea. Drumul deschide perspectiva apropierii de autostrada care merge la Bucureşti, de coridorul Nădlac – Bucureşti şi deschide o perspectivă a tot ceea ce înseamnă Valea Jiului şi cealaltă variantă spre Bucureşti. Ca orice investiţie de infrastructură, lucrurile sunt favorabile celorlalte priorităţi, dezvoltarea economică şi, nu în ultimul rând, dezvoltarea turismului. Un proiect pe fonduri europene, pornind de la solicitare până la implementare, ca durată de timp, pentru cei care sunt extrem de optimişti poate să dureze 19 luni, pentru cei care sunt optimişti poate să dureze 20-24 de luni, iar pentru cei care sunt realişti – şi dacă apar şi contestaţii – poate să dureze mai mult“, a declarat preşedintele CJ, Mircea Bobora.
Primarul Hunedoarei, Dan Bobouţanu, a spus că speră ca lucrările să fie finalizate într-un timp mult mai scurt decât este stipulat în contract, adică de 26 de luni, proiectare şi execuţie. „Cu sinceritate îi felicit pe semnatarii contractului de astăzi, pentru că pentru noi, oraşul Călan, este foarte importantă relaţia cu municipiul Hunedoara, în ideea că beneficiază cetăţenii oraşului Călan de asistenţă medicală asigurată de Spitalul municipal din Hunedoara, iar traficul se va desfăşura în condiţii de siguranţă, iar acest lucru nu poate decât să îmbunătăţească condiţiile de viaţă“, a spus Adrian Filip Iovănesc, primarul oraşului Călan.

Nici o dezbatere publică
Toată lumea a fost ieri, aşadar, de acord că reabilitarea drumului ce leagă Hunedoara de Călan este un proiect foarte important. Întrebarea pusă de mai multe asociaţii non-profit este de ce nu s-a făcut, odată cu modernizarea acestei şosele, şi o pistă de biciclete? De ce nu s-a organizat o dezbatere publică, având în vedere amploarea investiţiei? Mai ales că în Planul de dezvoltare a judeţului Hunedoara se menţionează clar că este nevoie de construcţia unei piste de biciclete pe traseul respectiv, având în vedere şi potenţialul turistic al zonei.
Ca urmare, i-am solicitat managerului de proiect, directorul tehnic al CJ Hunedoara, Carmen Guran, să ne răspundă la mai multe întrebări legate de proiectul pe care-l coordonează. În primul rând, de ce nu se realizează şi o pistă de biciclete pe traseul celor 10 kilometri de drum care va fi modernizat? De ce s-a tergiversat atât de mult timp semnarea contractului pentru modernizarea drumului dintre Hunedoara şi Călan, în condiţiile în care n-a fost făcută nici o contestaţie de către firmele care au pierdut licitaţia? Cu un salariu de aproape 10.000 de lei, directorul tehnic Carmen Guran atât a ştiut să spună: că studiul de fezabilitate a fost făcut fără pistă de biciclete şi că dacă acesta era modificat, s-ar fi pierdut finanţarea. Fals, lucrările puteau fi suportate foarte bine de către CJ, nu ar fi fost nici o problemă.
„Acolo este o pantă mare şi nu se justifica realizarea unei piste pentru biciclişti”, a spus Carmen Guran. Nici în legătură cu tergiversarea semnării contractului timp de luni bune, Carmen Guran nu a avut decât un singur răspuns: nu a durat mult. În aceste condiţii, pentru că la şoseaua dintre Hunedoara şi Călan nu s-a mai intervenit de pe vremea lui Ceauşescu, se ridică întrebarea: mai trebuie să aşteptăm alţi 30 de ani ca să realizeze cei responsabili şi o pistă de biciclete?

Comentarii (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. florin spune:

    10 km cu aproape 8 milioane de euro trebuie sa fie ceva iesit din comun,aproape ca o autostrada, vom vedea la gata pe ce s au dus atita amar de bani.

Scrie un comentariu

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
A intrat cu maşina în copac

Un devean a intrat cu maşina într-un copac de pe marginea drumului. Bărbatul s-a simţit rău în timp ce se...

Violatorul cu repetiţie, condamnat la ani grei de puşcărie

Violatorul în serie Radu Fonea (foto) a fost condamnat din nou la ani grei de puşcărie. Bărbatul a violat şi...

Funcţionari din Primăria Petroşani, trimişi în judecată pentru corupţie

Tribunalul Hunedoara a dispus trimiterea în judecata de fond a dosarului în care trei foşti şi actuali angajaţi ai Primăriei...

Închide