Politica si administratie

Cresc salariile în administraþie! Dar de unde bani?

05 impoziteNatalia Bumbac

Ieri, ministrul Muncii, Rovana Plumb, a anunţat la finalul şedinţei de guvern, că salariile angajaţilor din administraţia publică locală ar putea creşte cu până la 12 la sută, însă în limitele bugetelor pe care le au consiliile locale şi judeţene şi a plafonului stabilit de Ministerul Finanţelor. Este vorba de un proiect de OUG pentru modificarea şi completarea OUG nr. 83/2014, care reglementează salarizarea angajaţilor plătiţi din fonduri publice.

Despre această iniţiativă, reprezentanţii unor primării din judeţ susţin că este binevenită, doar că bani în plus la buget nu au pentru a o şi pune în practică.
„Din punctul meu de vedere, salariile ar trebui majorate şi cu sută la sută, poate chiar mai mult, fiind foarte mici. Doar că, trăim într-o ţară în care nu există cap şi coadă, unde deciziile sunt luate la întâmplare. De unde să dispună primăria de aceşti bani? În toată administraţia nu au fost bani de la începutul anului, este nevoie de suplimentarea banilor pentru salarii, pentru că nu dispunem de surse de finanţare decât până în septembrie”, a afirmat Petru Mărginean, primarul municipiului Deva.
Nici la Primăria comunei Ilia, lucrurile nu sunt mai roz. Bani în plus la buget nu există, iar cheltuielile au fost planificate la început de an. „Nu dispunem de bani pentru a face măririle despre care vorbeşte ministrul Muncii. Asta, pentru că Primăria comunei Ilia nu a primit bani de la Guvern în acest an. Măsura este totuşi una bună, dar populistă. Cred că ar fi corect să dea o lege a salarizării care să intre în vigoare la începutul anului viitor, pentru ca primăriile să-şi facă bugetele şi să ştie care sunt banii de care dispun. O soluţie ar fi să acorde Guvernul bani la rectificarea bugetară din luna iulie”, a declarat Marius Omotă, primarul comunei Ilia.

Muncă multă, remuneraţie mică
La Consiliul Judeţean Hunedoara, angajaţii ar putea fi mai norocoşi, deoarece preşedintele instituţiei susţine că în urma unei analize, ar putea fi găsite surse de finanţare. „Dacă actul normativ al Guvernului va trece şi va intra în vigoare, vom analiza din punct de vedere financiar aplicarea acestuia, astfel încât să nu existe vreun impediment. Dacă măsura va fi imperativă, o vom lua ca atare, în funcţie de banii de care dispunem şi să nu afectăm alte proiecte pe care administraţia judeţeană le are în desfăşurare. Salariile sunt foarte mici în raport cu munca şi responsabilităţile pe care le ai. Şi eu mă declar nemulţumit la acest capitol”, a explicat Adrian David, preşedintele CJ Hunedoara.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura