Colosseumul, „de vânzare”. La cât a fost evaluată cea mai cunoscută atracție turistică din Italia

Se estimează că „valoarea ac­tivelor sociale” produse de Colosseum ajunge la 79 de mi­liarde de euro. Suma uriașă a fost calculată prin adunarea prețului biletului pentru monument și a banilor pe care vizitatorii îi lasă în urmă după ce aceștia se re­la­xează și cu alte atracții din pro­ximitatea Colosseumului.

Cel mai vizitat
Colosseumul este cel mai vizitat monument al Italiei și atrage anual 7 milioane de turiști (2019).În in­ter­­valul 2011-2016, a fost finan­ţată o restaurare de 25 de milioa­ne de euro a monumentului.
Colosseumul ar putea aduce PIB-ului Italiei 1,4 miliarde euro pe an, potrivit analiștilor. Valoarea mo­numentului ajunge la zeci de mi­liarde de dolari. Potrivit unui ra­port, suma pe care cetățenii Romei sunt dispuși să o chel­tuiască pen­tru a asigura continuitatea unui bun sau serviciu este de 90 de euro de persoană, în timp ce alți italieni ar plăti undeva la 50 de euro.
Italia, în topul destinațiilor pe care le preferă românii pentru va­canțe
Colosseumul rămâne cea mai vestită și mai mare arenă con­stru­ită vreodată de romani. Cel care a cerut să fie construită a avut-o îm­păratul Nero, ca urmare a in­flu­enței majore pe care o aveau în acele timpuri luptele de gladiatori.
A fost nevoie de o cantitate enor­mă de materiale de construc­ție, zeci de mii de tone de marmură adusă din apropiere, din Tivoli și aproape 300 de tone de fier pen­tru a lega blocurile unul de celălalt. Ca un precedent la materialele pre­fabricate moderne, multe dintre părțile componente ale Coloseumului au fost construite în altă parte și aduse la locul con­stru­irii arenei pentru asamblare. Aceas­ta metodă a permis un ritm accelerat de lucru care a dus la construirea arenei în șapte ani.