Actualitate

Circulaţia pe autostrada plutitoare Orăştie-Sibiu va fi reluată la toamnă

02 autostradaOana Mihnea

Sectorul de aproximativ 200 de metri din autostrada Orăştie-Sibiu, care a fost nevoie să fie demolat din cauza fisurilor apărute, va fi redat circulaţiei abia în luna septembrie. Anunţul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Totodată, finanţarea lucrărilor va fi realizată pe garanţia de bună execuţie depusă de constructor, în sumă de 90 milioane de lei.
Abia în 2017 va fi refăcută complet 
„Lucrările de reparaţii şi de refacere a zonei demolate se vor finaliza până în lunile august-septembrie, când se va relua circulaţia pe tronsonul respectiv al autostrăzii Orăştie-Sibiu, iar în decembrie vom avea şi rezultatele finale ale expertizei pe eventualele zone unde se va interveni fără demolare. Până la mijlocul anului următor va exista un al treilea contract care prevede spaţii de servicii şi rigole, dar care nu ţin de circulaţie, iar până la finalul lui 2017 se vor termina şi aceste lucrări şi autostrada va fi completă. Însă, deschiderea circulaţiei pentru demolarea de acum va avea loc în august-septembrie pe Orăştie-Sibiu“, a explicat ministrul, citat de Agerpres.
În ceea ce priveşte finanţarea tronsonului care a fost demolat, ministrul Transporturilor a afirmat că acesta se va reface pe banii constructorului, în baza unei garanţii. „Există mecanisme contractuale, nu toate sunt perfecte, dar în acest caz avem o acoperire, o garanţie de bună execuţie pe care constructorul a depus-o. Sunt două componente, una de 60 de milioane de lei plus una de 30 de milioane de lei, în total 90 milioane de lei. Şi aceste sume ajung deocamdată pentru plata lucrărilor de reparaţie“, a spus Costescu.
Problemele nu se încheie aici
Ministrul amintit nu exclude nici posibilitatea ca şi pe alte zone ale aceluiaşi tronson să apară probleme similare, din acest motiv a solicitat o expertiză pe toţi cei 22 de kilometri ai autostrăzii. „Nu trebuie să uităm că există suspiciunea-pentru că aceste lucrări au fost făcute de slabă calitate-ca şi alte zone ale tronsonului realizat de acelaşi constructor să aibă probleme. Asta înseamnă că în afară de banii cheltuiţi pentru reparaţii, trebuie să fim pregătiţi de alte probleme similare, în alte zone ale aceluiaşi tronson. Practic, acum demolarea este efectuată pe 200 de metri, au mai fost identificate fisuri pe o zonă adiacentă de 300 de metri, dar am demarat odată cu măsura de refacere şi pe cea de expertiză, pe toţi cei 22 de kilometri, pentru a avea siguranţa că este totul în regulă, şi dacă nu, să îmbunătăţim structura. Diferenţele se vor plăti de constructori şi vom obţine aceşti bani chiar şi în justiţie“, a explicat Costescu.
Fisurile pe autostrada Orăştie-Sibiu Lot 3 au apărut la mijlocul anului trecut, în zona Cunţa-Sălişte, iar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis închiderea circulaţiei şi a impus constructorului autostrăzii Orăştie-Sibiu, Salini Impregilo, să refacă porţiunea de 200 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare şi reconstrucţie în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura