China vrea să construiască o linie de tren de aproape 13.000 de kilometri, inclusiv subacvatică, către SUA

China deţine în prezent una dintre cele mai extinse şi impresionante reţele fero­viare de mare viteză de pe Pământ şi nu dă semne că se va opri din extinderea ei. Beijingul vrea să treacă dincolo de colţurile îndepărtate ale Chinei şi să se conecteze mult mai departe, inclusiv până în Statele Unite.

Costă 200 miliarde de dolari
China are în plan să construiască o linie de tren de mare viteză care să se întindă pe 13.000 de kilometri şi să traverseze China continentală, apoi prin Siberia, în es­tul Rusiei, pe sub mare prin strâmtoarea Bering în Alaska, peste vârfurile stâncoase din Yukon, Canada, şi în Columbia Bri­ta­nică, şi să ajungă în final în SUA.
Odată construită, chinezii ar putea ex­tinde şi mai multe reţeaua lor de trenuri de mare viteză, ajungând până în fiecare colţ al SUA.
Costul unui semenea proiect este esti­mat la o sumă considerabilă, respectiv 200 de miliarde de dolari.
Acest plan nu este nou, informaţii privind construirea unei infrastructuri de 12.875 de kilometri pentru un tren de mare viteză au apărut în 2014, potrivit unui raport citat Beijing Times. Denumită linia China-Rusia-Canada-America, ruta traversează toate cele patru naţiuni, conectându-le pentru o creştere economică şi turistică.

De patru ori mai mare decât cel din Canalul Mânecii
Trecerea prin Strâmtoarea Bering va necesita realizarea unui tunel subacvatic de patru ori mai mare decât cel din Canalul Mânecii şi o tehnologie la un nivel mult mai ridicat.
În 2014, inginerii din China susţineau că se aflau deja în discuţii cu Rusia în legătură cu începerea proiectului, fiind încrezători că era fezabil cu tehnologia actuală.
Criticii proiectului susţin că este cos­ti­si­tor din punct de vedere economic, afir­mând că aeronavele de pasageri şi de marfă re­pre­zintă opţiuni mai ieftine şi mai puţin com­plexe.
China a aprobat în 2018 primul tren de mare viteză din lume pe o rută subac­vatică. Trenul intern va leaga Ningbo, un oraş port de lângă Shanghai, de Zhoushan, un arhipelag de insule de pe coasta de est.
Acoperind 77 de kilometri de cale ferată construită aproape în întregime de la zero, ruta include o porţiune subacvatică de 16,2 kilometri. Va fi operată de un Maglev, un tren cu levitaţie magnetică care ajunge la viteze mari. Construcţia acestui proiect am­biţios este în prezent în plină des­fă­şurare.

SUA, în spatele Chinei în privinţa proiectelor de cale ferată
Deşi acest tunel subacvatic este sem­ni­ficativ mai mic comparativ cu cel din Ca­nalul Mânecii, adăugarea unui tren de mare viteză aduce noi provocări cons­trucţiei.
Deşi se cunoaşte foarte puţin despre progresele de pe linia China-Rusia-Canada-America (unii susţin că a fost suspendat momentan), unele voci au afirmat că linia Ningbo-Zhoushan ar putea fi un test pentru un proiect mult mai mare.
În ceea ce priveşte SUA este în spatele Chinei în privinţa proiectelor de cale ferată. În 2020, guvernul SUA a aprobat totuşi o linie de cale ferată de 2.570 de kilometri care să lege Statele Unite şi Canada, din Alaska până în Alberta. Având un cost es­timat de 22 de miliarde de dolari, linia re­prezintă un salt important pentru reţeaua feroviară din SUA, care a rămas în urmă faţă de alte naţiuni, inclusiv Japonia.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare
Citește articolul precedent:
Grav accident rutier în apropiere de Petroșani 

Doi bărbați au avut nevoie de ajutor după ce autoturismul în care se aflau a fost implicat într-un accident rutier,

MULŢUMESC, Mircea Lepădatu!

Au trecut şase săptămâni de când directorul nostru, creatorul cotidianului MESAGERUL HUNEDOREAN, MIRCEA LEPĂDATU, nu a mai venit la lucru.

Bulina albă

Dr. Alin Vasilescu, managerul Spitalului de Urgenţă Petroşani Pentru implicarea neobosită în campania de vaccinare împotriva COVID-19. Majoritatea celor aflaţi

Închide