Ce este Dieta Indiană?

Pentru a scăpa de kilogramele in plus, pe langa sport, este absolut necesar sa urmezi o dieta sanatoasa si echilibrata. Cu siguranta iti doresti ca eforturile tale sa fie vizibile dupa scurt timp, asa ca dieta pe care o propun astazi este exact ceea ce iti trebuie.

Asadar, in acest articol vei gasi cele mai importante informatii despre dieta indiana.

Dieta indiana este o dieta vegetariana, din ce in ce mai cunoscuta si mai utilizata. Acest lucru se datoreaza faptului ca aceasta dieta te ajuta sa slabesti considerabil in doar 7 zile. Respectand recomandarile dietei indiene, vei scapa in cele 7 zile de maximum 8 kg.

Despre dieta indiană

In general, orice dieta vizeaza pierderea in greutate. Acest lucru este posibil, in special prin urmarea unei diete vegetariene.

Dieta indiana este, dupa cum spuneam, o dieta vegetarian. Aceasta dieta te ajuta sa slabesti rapid si usor, respectand un plan alimentar simplu, conceput pentru 7 zile. Greutatea corporala si nivelul de grasime din corp sunt reduse considerabil urmand acest plan alimentar. Pe langa aceste efecte ale dietei, ea mai reprezinta si o buna modalitate de a mentine corpul in parametri normali.

Pe parcursul celor 7 zile de dieta, poti consuma fructe si legume in abundenta, cu conditia ca acestea sa fie crude sau fierte. Consumul de fructe si legume nu este limitat, deoarece acestea ofera corpului vitamine si minerale esentiale si reduc aportul caloric.

Totusi, trebuie sa stii ca pentru fiecare zi iti sunt recomandate sau interzise anumite fructe si legume. Deci, desi nu ti se limiteaza cantitatea consumata, nu poti sa mananci chiar orice fruct si/sau leguma in fiecare zi. In primele 6 zile a dietei, nu poti sa consumi sucuri de fructe.

De asemenea, pe parcursul dietei, este interzis sa consumi dulciuri si alcool. Dulciurile contin cantitati foarte mari de zahar si grasimi, iar alcoolul favorizeaza retentia de apa in organism. Astfel, procesul de detoxifiere a organismului este blocat, la fel si scaderea in greutate. Iar pe parcursul dietei, cafeaua si ceaiurile ar fi bine sa fie evitate.

Dieta indiana incurajeaza consumul unei cantitati de apa din ce in ce mai mare cu fiecare zi. Astfel, este indicat ca aportul de apa sa creasca zilnic, incepand cu ziua a cincea, cu ¼ din consumul zilei precedente.

Daca nu esti vegetarian, in zilele 5 si 6 poti sa consumi carne de pui, vita sau peste.

Planul alimentar al dietei indiene

Fiecarei zile de dieta ii corespund anumite alimente obligatorii. Astfel, planul alimentar al dietei indiene trebuie urmat cu strictete, pentru ca dieta sa aiba rezultatele pe care ti le doresti.

Ziua 1 – ziua fructelor

Ziua 2 – ziua legumelor

Ziua 3 – ziua fructelor si legumelor

Ziua 4 – ziua laptelui si a bananelor

Ziua 5 – ziua proteinelor

Ziua 6 – ziua proteinelor si a legumelor

Ziua 7 – ziua fructelor, legumelor si a orezului

Avantajele și dezavantajele dietei indiene

Dieta indiana presupune o multime de avantaje asupra corpului tau.

Cel mai important avantaj al dietei este, evident, scaderea in greutate. Pe langa acesta, se mai numara si alte avantaje, precum:

  • reducerea nivelului de grasimi din corp
  • mentinerea corpului in parametri normali
  • meniu simplu si sanatos, cu multe alimente de origine vegetala, care nu presupune preparate complexe
  • ajuta la detoxifierea organismului
  • ajuta la reducerea obezitatii
  • te energizeaza

Daca trebuie sa scapi de cateva kilograme in plus intr-un timp record, apeland la dieta indiana, trebuie sa stii ca pe langa avantaje, poate sa aiba si unele dezavantaje.

  • priveaza organismul de o multime de vitamine si minerale importante, precum: vitamina A, B12, D, calciu, fier etc
  • este dificil de mentinut pe termen lung greutatea obtinuta in urma dietei
  • fiind o dieta saraca in proteine, carbohidrati si grasimi, poate provoca deficiente nutritionale
  • necesita mult autocontrol

Dieta indiana nu este recomandata persoanelor cu hipertensiune, diabet sau boli de inima. De asemenea, nu este indicat ca dieta sa fie urmata de catre femeile insarcinate sau care alapteaza.

Alimente premise in timpul dietei indiene

Dupa cum am mentionat deja, dieta indiana se bazeaza pe consumul de fructe si legume. Totusi, ti-am atras atentia asupra faptului ca nu toate fructele si legumele sunt indicate a fi consumate pe parcursul dietei. Asadar, iti propun sa urmaresti lista cu cele mai indicate fructe si legume pe care le poti consuma.

Lista fructelor permise: portocale, mere, pere, pepene galben, prune, banana, rodie, mango, papaya, guava

Lista legumelor si leguminoaselor permise: cartofi (doar din ziua 2 a dietei si doar la micul dejun), ceapa, castravete, broccoli, varza, salata, spanac, morcovi, conopida, ardei gras, linte, naut, mazare

Pe langa toate acestea, mai poti include nuci (in cantitati mici) si seminte: de susan, de dovleac, caju, migdale, arahide, fistic.

Pentru ca legumele fierte sa aiba gust, le poti condimenta cu: boia de ardei iute/dulce, turmeric, piper, busuioc, usturoi, ghimbir, coriandru, chimen etc.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare