Cardul Electronic de Sănătate ajunge în judeţ

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a finalizat, ieri, implementarea şi testarea cu succes a Sistemului Informatic pentru Cardul Electronic de Asigurări de Sănătate (CEAS).
Momentul a fost marcat la Arad, prin lansarea etapei-pilot de exploatare a sistemului, primul beneficiar fiind un veteran de război. “Sistemul a fost testat cu succes şi devine obligatoriu de la 1 ianuarie 2013. Cardul reprezintă un nou pas în modernizarea şi informatizarea sistemului naţional de asigurări sociale de sănătate“, se arată în comunicatul CNAS. Cardul (CEAS) reprezintă un instrument la purtător pentru identificarea pacientului în sistemul naţional de asigurări sociale de sănătate şi permite decontarea serviciilor medicale reale efectuate de către acesta.

Conţine date despre deţinător

Conform HG 900/2012, cardul va fi obligatoriu de la 1 ianuarie 2013 pentru toţi cetăţenii români de peste 18 ani şi va conţine datele de identificare ale posesorului, respectiv numele acestuia, codul unic de asigurat (format din 20 de caractere şi diferit de CNP), precum şi informaţii medicale despre deţinător. Astfel, cardul va permite atât identificarea calităţii de asigurat – lucru care va certifica utilizarea corectă a fondului de asigurări sociale de sănătate pentru pacientul care s-a prezentat la medic, cât şi accesul medicilor de familie şi medicilor de urgenţă la o serie de date medicale cu risc vital ale pacienţilor. Cu acordul pacientului, medicul de familie va încărca pe card date medicale, precum persoane de contact în caz de urgenţă, grupa sanguină, donator de organe şi boli cronice, informaţii care pot salva viaţa pacientului, putându-se evita administrarea de medicamente incompatibile cu profilul său medical.

Distribuţia, de către medicii de familie

Viorica Codoreanu, noul şef al Casei Judeţene de Sănătate Hunedoara, a declarat că, probabil, cardurile electronice vor fi distribuite de medicii de familie. „În judeţul nostru, distribuţia se va face la fel ca în restul ţării, cel mai probabil, în primele luni ale anului viitor. Deocamdată, sunt doar discuţii, dar sigur vom fi informaţi în scurt timp despre modalitatea în care se va desfăşura această acţiune şi la noi”, a declarat Viorica Codoreanu.
Costul Cardului Electronic de Asigurări Sociale de Sănătate va fi suportat din bugetul Ministerului Sănătăţii, Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ coordonând procesul de realizare a suportului din plastic. (A. Năstase)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare