BMW a luat în calcul Deva pentru o uzină, dar s-a dus la Debrecen

BMW Group, unul dintre cei mai mari constructori de automobile premium din lume, a anunţat că va construi o uzină nouă de automobile în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen, scrie ZF. Din România, pe lista scurtă a intrat municipiul Deva, însă ungurii au venit cu forţă de muncă, infrastructură, furnizori şi centre logistice.

Investiţie de un miliard de euro
Investiţia va fi de un miliard de euro, locaţia de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă. Aceasta este cea de-a treia investiţie majoră pierdută de România după cea a Jaguar Land Rover care a ales Slovacia, noua uzină a Daimler care s-a dus tot în Ungaria cu un al doilea miliard de euro şi una de 600 milioane de euro a Daimler într-o uzină de motoare care a mers spre Polonia.„Trebuie să luăm în serios toate aceste semnale venite de la investiţiile majore în industria auto, şi nu numai, pentru că, în ultima vreme, România nu mai este luată în calcul în faza de analiză. În anii trecuţi, Mercedes şi Audi au ales tot Ungaria, ca şi BMW, în cazul de faţă, pentru construcţia de uzine. Să ne uităm puţin care sunt elementele pe care toţi aceşti mari constructori le-au anunţat ca fiind importante în luarea deciziei“, a spus Daniel Anghel, partener, liderul Echipei de Servicii pentru Sectorul Automotive, PwC România, anunţă ZF.

Prima fabrică în Europa, după 20 de ani
Compania a anunţat că lucrările vor începe, cel mai probabil, în a doua jumătate a anului viitor, relatează news.ro. Unitatea este aşteptată să producă circa 150.000 de autovehicule anual. Compania nu a precizat ce model va fi produs în noua fabrică. BMW construieşte prima sa fabrică în Europa din ultimele două decenii, în contextul în care măsurile protecţioniste, anunţate în ultimele luni, au crescut costurile la nivel global. O astfel de decizie va ajuta compania să ţină costurile sub control, în contextul tensiunilor comerciale care pot afecta fabrica din Statele Unite, consideră analiştii. În plus, o unitate în Ungaria oferă mai multă flexibilitate companiei şi în contextul Brexit-ului. BMW a anunţat recent că va mări preţurile a două SUV-uri fabricate în Statele Unite şi comercializate pe piaţa chineză, pentru a lua în considerare costul suplimentar al tarifelor impuse importurilor de automobile de către autorităţile din China, cea mai mare piaţă auto din lume.

De ce a fost ales Debrecen?
Potrivit anunţului oficial al BMW, Debrecen este locul ideal pentru companie pentru extinderea reţelei de producţie. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, legăturile logistice adecvate şi apropierea de reţeaua de furnizori consacraţi. Personalul calificat din zonă a fost un alt avantaj important. Pe lângă echipa de la uzină, numeroase locuri de muncă vor fi create la furnizori de piese şi servicii, atât în cadrul noii facilităţi de producţie, cât şi în regiune, relatează profit.ro. „Decizia BMW Group de a construi această uzină nouă reafirmă perspectiva noastră pentru o creştere globală. După investiţiile semnificative din China, Mexic şi SUA, acum ne consolidăm activităţile din Europa pentru a menţine un echilibru al producţiei la nivel mondial între Asia, America şi continentul nostru, Europa“, a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG.

Nu a avut discuţii
Contactat, primarul municipiului Deva, Florin Oancea, a declarat că nu a avut nici o discuţie sau corespondenţă cu concernul bavarez. „Probabil că au fost făcute studii, iar Deva a intrat şi ea în acest studiu. Însă, de când sunt primar, nu am avut discuţii cu cei de la BMW, nu am fost contactat. Cred că au testat piaţa, infrastructura“, a declarat primarul municipiului reşedinţă de judeţ.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.