Eveniment

Autostrada, fără aviz de mediu!

Carmen Cosman

Nici una dintre firmele care lucrează la autostrada Deva-Orăştie nu are aviz de mediu. Straco a solicitat acordul, însă nu l-a obţinut deocamdată. În schimb, Strabag nici măcar nu a trimis solicitarea către Agenţia de Protecţie a Mediului Hunedoara.

S-a propus şi utilizarea zgurii

Dacă se vor apuca de lucrări, dincolo de cupa de pământ excavată sâmbătă de premierul Emil Boc în prezenţa presei, cele două firme care au câştigat licitaţia pentru execuţia tronsonului de autostradă Deva-Orăştie sunt în culpă, pentru că nici una dintre ele nu are acordul de mediu, absolut obligatoriu. Directorul Agenţiei de Protecţie a Mediului Hunedoara, Georgeta Barabaş, a declarat că firma care are organizarea de şantier la Turdaş, adică Straco, a solicitat avizul, dar i s-au cerut unele modificări la memoriul tehnic, pe care încă nu le-a făcut.
„Pentru amenajarea bazei de producţie şi-au propus să utilizeze doar resurse minerale naturale, respectiv balast şi piatră de carieră. Comisia tehnică, cea care a analizat solicitarea, le-a cerut să modifice memoriul tehnic, iar în proporţie de 50 la sută, agenţii minerali să fie înlocuiţi cu zgură”, a precizat Barabaş. Deocamdată, cei de la Straco nu au făcut modificarea, dar directorul APM Hunedoara a precizat că nu se va merge în nici un caz pe aprobare tacită, iar constructorul va fi avizat în fiecare lună. În schimb, cea de-a doua firmă care lucrează pe acest tronson de autostradă, adică Strabag, nu a făcut până acum nici o solicitare.

Costă 5,5 milioane de euro/ kilometru

În urmă cu o săptămână, premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au dat startul lucrărilor la autostrada Deva – Orăştie, realizată în mare parte cu fonduri europene. Boc s-a suit chiar pe un excavator şi a luat prima cupă de pământ de pe amplasamentul viitoarei autostrăzi.
Autostrada Deva – Orăştie trebuie să se construiască până în 2013, iar lucrările sunt complexe. Potrivit proiectului, această porţiune de autostradă va avea o lungime de 32, 5 km şi cuprinde 21 de poduri, 100 de podeţe, un spaţiu de serviciu, trei noduri rutiere care vor asigura legătura cu oraşele adiacente Orăştie, Simeria şi Deva, dar va cuprinde şi cel mai mare pod care se construieşte acum în România, peste Râul Mureş, care va avea 720 de metri. E drept, şi finanţarea este pe măsură. Construcţia costă 177,9 milioane de euro, din care 108,9 reprezintă contribuţia europeană, iar diferenţa este asigurată de Guvernul României. Adică, nu mai puţin de 5,5 milioane de euro pe kilometrul de autostradă.

2 comentarii la „Autostrada, fără aviz de mediu!

  • Cum se vrea sa se faca ceva pentru judetul Hunedoara cum se gasesc si pedici:exemple drumul Uricani-Herculane sau Petrosani-Voineasa,frati romani suntem si noi platitori de taxe si impozite.

  • Dupa cei cu mediul care, mari specialisti, de fapt solicita schimbarea proiectului (utilizarea zgurii)o sa apara si cei cu descarcarea arheologica, care din cate am citit in presa nu este obtinuta. Si cum in zona sunt multe cioburi datand din paleolitic pana in zilele noastre, vom avea autostrada cam peste 10 ani.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura