Austriacul Georg Hocevar spune că a pierdut comenzi de 6 milioane euro

02 locomotiva abur mocanita (78)Sorina Popa

Omul de afaceri austriac Georg Hocevar (foto), stabilit de ani buni la Brad, a organizat, ieri, o conferinţă de presă într-o… mocăniţă. Iar pe perioada cât mocăniţa a circulat pe distanţa dintre Crişcior şi municipiul Brad, Hocevar a explicat ce s-a întâmplat în cei patru ani cât timp a fost judecat într-un dosar privind vânzarea a şase locomotive considerate a fi din patrimoniul nostru cultural naţional.

Condamnat la închisoare cu suspendare
El a fost achitat, în urma sentinţei date marţi de Curtea de Apel Alba Iulia, după ce iniţial a fost condamnat, împreună cu două funcţionare, una de la Direcţia Judeţeană de Cultură Hunedoara şi cealaltă de la instituţia similară din Cluj, la mai mulţi ani de închisoare, cu suspendare. Potrivit procurorilor, austriacul Georg Hocevar, sprijinit de angajaţi ai Direcţiei de Cultură Hunedoara, ar fi exportat ilegal, în perioada 2002-2005, locomotive din patrimoniul cultural naţional şi a produs astfel pagube statului român în valoare de 157.000 de euro.

„Am primit ameninţări din toate părţile”
„Apreciez că în România, funcţionează sistemul de stat de drept, deci un om nevinovat nu poate să fie condamnat pentru o faptă pe care nu a comis-o. Totuşi, nu pot să nu comentez modul în care s-a desfăşurat ancheta. În cursul anchetei, s-au încălcat în multiple feluri drepturile omului. Mi-au spart uşa casei, au încercat să mă sperie cu un craniu adevărat, pentru a obţine răspunsurile dorite, iubita mea a fost ameninţată să nu se căsătorească cu mine, deoarece aş fi infractor, mi-au confiscat averea fără să se constituie parte civilă, au imobilizat timp de un an toate locomotivele mele, astfel încât am pierdut comenzi în valoare de peste şase milioane de euro”, a declarat  Hocevar.

S-au pierdut 100 de locuri de muncă
Acesta a mai afirmat că cifra de afaceri a firmei SC Calea Ferată Îngustă SRL a scăzut cu 66 la sută din cauza procesului prin care a fost obligat să treacă. „Atelierele Centrale Crişcior se află în pragul falimentului, din cauza pierderii comenzilor, 30 de persoane au fost disponibilizate de aici, iar altele care nu au mai văzut un viitor în firmele mele au plecat de bună voie, în total, peste 100 de locuri de muncă fiind pierdute. Cel mai mult au avut de suferit salariaţii firmelor mele. Înainte de proces, societăţile erau profitabile, dar acum, plata salariilor este întârziată, multe proiecte privind redeschiderea traseelor turistice feroviare nu au mai putut fi finalizate”, a susţinut omul de afaceri austriac.
Georg Hocevar a declarat în conferinţa de presă că până nu a fost târât prin procesul care a durat patru ani, România era pentru el cea mai frumoasă ţară, iar românii, cel mai primitor popor din lume. „După ce am pierdut cei mai importanţi ani din viaţa mea cu acest proces, părerea a rămas aproape aceeaşi, doar că mi-am dat seama că sunt şi oameni xenofobi, sau dintre aceia care te scuipă. Eu nu vreau decât ca lui Radu Bellu, care a devenit expert peste noapte în domeniu şi care a făcut o analiză greşită în dosarul cu locomotivele, să-i fie retrasă această calitate, ca să nu mai facă rău şi altcuiva”, a adăugat Hocevar. El a vândut şase locomotive, care acum fac reclamă ţării noastre prin Austria, Elveţia, Slovacia şi Germania.

9 comentarii la „Austriacul Georg Hocevar spune că a pierdut comenzi de 6 milioane euro

  • 23 mai 2013 la 13:26
    Permalink

    sa se faca dreptate. asta trebuie bagat in puscarie dupa ce a facut sa dispara cele 6 locomotive de mare valoare ale Romaniei

  • 23 mai 2013 la 22:52
    Permalink

    Un “afacerist” cu pretentii de “investitor” strain care, asemeni multor “afaceristi” autohtoni, nu are alt scop decat sa hoteasca poporul roman cu ajutorul coruptilor, cu care au fost intesate institutiile statului nostru. Cum nu i-au iesit intocmai planurile, s-a trezit ca zambetul tamp al oamenilor de buna-credinta de aici nu-i mai place. Macar zambetul tamp al acestora s-a transformat in grimasa, care exprima scarba atat fata de cei ca el cat si fata de sustinatorii corupti ai acestui tip de “afacerist”. Halal sistem mafiot. “Bravo” Hunedoara, “baravo” cercurilor mafiote din acest judet. Ranjiti cat mai puteti, putregaiurilor! Doar va stiti!

  • 25 mai 2013 la 9:00
    Permalink

    Vezi de aceea suntem noi romanii unde suntem, daca ai avut ceva de spus , e dreptul tau, dar….ai un nume….prin ce ai scris dai dovada de lipsa de caracter, ai de grija …Dumnezeu ne judeca pe fiecare

  • 25 mai 2013 la 12:06
    Permalink

    @ Unde e dreptatea: spui ca “trebuie bagat in puscarie dupa ce a facut sa dispara cele 6 locomotive de mare valoare ale Romaniei”. Daca acele locomotive nu erau cumparata de Dl Hocevar ajungeau unde au ajuns multe din valorile nationale: LA FIER VECHI. Bineinteles ca dupa ce au vazut ca au fost reconditionate si s-a facut profit din ele, statul s-a autosesizat si a tinut sus si tare ca au facut parte din patrimoniul national. Daca ajungeau la fier vechi oare nu mai erau patrimoniu national????

  • 25 mai 2013 la 21:01
    Permalink

    asa e la noi in romania ,cand vine cineva din afara cu intentii bune si vrea sa faca ceva bun si frumos este repede inlaturat si mai rau cercetat penal de catre niste gunoaie corupte ale societatii! de ce nu sintem noi romanii in stare sa ne promovam valorile? pt. ca cei care ne conduc au interes si ordin clar din afara sa disdruga acest popor frumos si bogat,si sa nu lase pe nimeni sa-lajute. sava fereasca dumnezeu de minia acestui popor,dragi guvernanti ca se cam strange latul! ex;1821 ,1907 1989!!!!!

  • 26 mai 2013 la 23:42
    Permalink

    didi, unde sunt cele 6 locomotive acum in vara lui 2013?de ce nu se baga la puscarie pe cei care au trimis alte locomotice la fier vechi?sau pe cei care acum privatizeaza CFR Marfa , Posta Romana?

  • 28 mai 2013 la 8:28
    Permalink

    Mă nenea austriacule, chiar crezi că acuzele cum că ai fi vîndut peste hotare locomotive de cale ferată îngustă nu sînt fondate ?
    De Paști a circulat pe ruta Crișcior – Brad mocănița cu locomotiva IUPS Reghin model Reșița 1984. Unde este locomotiva Crișcior 5 ? Fier vechi, Austria… ?

  • 29 mai 2013 la 9:06
    Permalink

    Salut. urmaresc activitatea dlui Horevar de ceva timp si ceea ce pot spune este ca dansul a facut un servciu tarii noastre. Modul in care oameni ca Bellu isi expun parerea de experti doar prin prisma emotiilor pecuniare sau de alta natura, dar nu tehnice, nu face decat sa puna in primejdie pe oricine.
    Daca Curtea de Apel a spus pana la urma ca omul este NEVINOVAT de ce mai vedem aici, printre comentarii, diversi anonimi lasi care hamaie de aiurea…?
    Si da…ca in orice afacere trebuie facuti si bani. Doar nu vroiati ca dl Hocevar s avina si sa faca totul gratis…nu? Intrebati oamenii care au lucrat sau lucreaza la CFI SRL… vedeti cum este privit in bransa… Si apoi discutati. S-a tot vorbit de acel “nu ne vindem tara” din anii 90, fara sa ne dam seama ca ne-am vandut sufletele unor dogme de mult apuse si suntem saraci doar pentru ca interesele d emoment ale guvernantilor au tinut in functie niste monstri ca apoi sa ajunga la fier vechi. A propos d efier vechi: cate locomotive au ajuns la fier vechi din nepasare , nestiinta sau dorinta de inavutire?

  • 1 iunie 2013 la 23:34
    Permalink

    Domnule Marcel Ban, nu am stiut ca este o crima sa folosesc pe linia mea si alte locomotive ca, de exemplu, 764.404R care a circulat de paste. La aceasta locomotiva s-a efectuat o reparatia capitala care s-a finalizat in Aprilie. Am folosit ocazia parcursurilor de paste sa facem rodaj la aceasta lokomotiva care a fost reparata pentru Moldovita. Va invit oricand sa vedeti si Criscior5, una dintre cele 5 locomotive cu Abur care detinem in stare de functionare.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

stiri si ziare