ActualitatePolitica si administratie

Au semnat! Începe reabilitarea Culoarului Trafic Mureş Nord

Sorina Popa

Ieri, la sediul Consiliului Judeţean Hunedoara a fost semnat contractul de execuţie a lucrărilor de reabilitare a Lotului II al Culoarului Trafic Mureş Nord. Este vorba despre lotul care cuprinde sectoare de drumuri judeţene în lungime totală de 33,939 km: DJ107A limită judeţ Alba – Homorod – Geoagiu – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi -Chi­mindia – Hărău – Bârsău. Contractul pentru lotul II a fost atribuit SC Strabag SA, valoarea fiind de 52.872.512 de lei.
În total, este vorba de aproape 70 de kilometri de drum judeţean care vor fi modernizaţi cu bani europeni.

Fără contestaţii
„Suntem mândri şi bucuroşi că, astăzi, am sem­nat acest contract. Datorită eforturilor depuse de colegii din Consiliului Judeţean Hunedoara, ară­tăm că acest proiect va fi realizat, chiar dacă ad­versarii noştri susţineau că acest lucru nu se va în­tâmpla. Ce am promis, am şi făcut. Le mulţumesc colegilor mei pentru modul în care s-au implicat pentru ca acest proiect să fie implementat. Ne bucurăm că, deşi am avut trei-patru ofertanţi pen­tru fiecare lot, nu au existat contestaţii, deci nu am avut întârzieri. Am încredere că societatea care câştigat această licitaţie va realiza o lucrare foarte bună. Spun asta pentru că Strabag deja lucrează în Masivul Parâng la modernizarea DJ709F. Urmează predarea amplasamentului şi începerea lucrărilor”, a declarat preşedintele CJ, Laurenţiu Nistor.

Răbdare şi înţelegere
„Avem deja o experienţă cu beneficiarul, am de­păşit momente importante în contractul care pri­veşte modernizarea drumului judeţean din Parâng. Suntem pregătiţi să începem lucrarea imediat după predarea amplasamentului. Lăsăm faptele şi lucrările să vorbească în numele nostru. Fac un apel la toţi participanţii la trafic, la toţi locuitorii din zonă, să dea dovadă de răbdare şi înţelegere în perioada execuţiei lucrărilor”, a declarat Cătălin Flămânzeanu, director regional al SC Strabag SA.

Poduri şi podeţe
Principalele activităţi în cadrul contractului vizează îmbunătăţirea elementelor geometrice şi con­solidarea structurii rutiere prin refacerea şi com­pletarea structurii rutiere în zonele cu de­fecţiuni, realizarea sistemului rutier în soluţii teh­nice cu două straturi noi de mixturi asfaltice, în conformitate cu standardele în vigoare şi traficul rutier, amenajarea intersecţiilor cu drumurile laterale doar în limita cadastrală a drumului judeţean proiectat, intersecţiile cu drumurile de ex­ploatare şi comunale se vor realiza pe am­pla­samentul existent, lucrările de amenajare a inter­secţiilor constând în prevederea de racordări la marginea părţii carosabile,amenajarea de podeţe la drumuri laterale unde nu este asigurată con­ti­nuitatea scurgerii apelor apelor în lungul drumului, refacerea semnalizării rutiere şi amenajarea de parapete de siguranţă, lucrări de aducere la starea iniţială a terenului.
În ceea ce priveşte podurile,vor fi executate urmă­toarele lucrări: reabilitare pod existent pe 107A la km 31+250 peste Pârâul Homorod; rea­bilitare pod existent pe DJ107A la km 43+869 peste Valea Bobâlna; realizare pod nou pe DJ107A la km 57+075 peste Valea Banpotoc, Râul Văr­maga, realizare pod nou pe DJ107A la km63+309 peste Valea Bârsăului, Râul Certej.
Obiectivul general al proiectului „Modernizare Culoar Trafic Mureş Nord: DN 7 (Gelmar)- Geoagiu Băi – Bobâlna – Rapoltu Mare – Uroi – Chimindia – Hărău – Bârsău – Şoimuş – Brănişca – DN 7 (Ilia)” este creşterea gradului de a accesibilitate al zo­nelor rurale şi urbane (7 localităţi: oraşele Simeria şi Geoagiu, comunele Brănişca, Hărău, Ilia, Ra­poltu Mare, Şoimuş) la infrastructura TEN-T rutieră de bază şi extinsă (E68 – axa rutieră 7 – Coridorul Pan European IV şi E79), respectiv infra­structura TEN-T feroviară de bază (axa feroviară 22 – Coridorul Pan European IV).

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura