ComunitatePolitica si administratie

Asta ne mai trebuia. Vom avea portofel digital

Portofelul electronic va fi accesibil pentru cetățenii Uniunii Europene, inclusiv pentru români, din anul 2026. Noua carte de identitate este o plat­formă digitală care va permite sto­carea și utilizarea în format digital a documentelor personale.
Informația a fost confirmată de către Autoritatea pentru Digitalizarea Ro­mâ­niei (ADR), care susține că această inițiativă face parte dintr-un efort eu­ropean de digitalizare a serviciilor pu­blice și private, scrie evz.ro.

Ce este portofelul electronic de identitate
Noul sistem va permite cetățenilor să își păstreze în format digital acte importante, accesibile oricând de pe dispozitivele personale.Printre docu­men­tele incluse în portofelul electronic se regăsesc acreditări academice, per­mise de conducere, de transport, pre­cum și cartea de identitate.
Cu ajutorul acestui portofel digital, utili­zatorii vor putea accesa rapid ser­vicii online, inclusiv platforme private – de la rețele sociale până la aplicații gu­ver­namentale.
Românii care dețin deja cartea elec­tronică de identitate (CEI) pot folosi aplicația ROeEID, o soluție digitală care le permite autentificarea online pe di­verse platforme publice. Aplicația este parte din infrastructura națională de digitalizare și reprezintă un pas im­por­tant în direcția integrării României în e­co­sistemul digital european.

Care sunt avantajele noii cărți de identitate
Noua variantă a buletinului, dis­po­ni­bilă în format electronic, va conține un cip securizat și va avea dimensiunile unui card bancar, conform stan­dar­delor europene. Acesta va putea fi utilizat nu doar ca document de iden­ti­ficare națională, ci și pentru călătorii în spațiul UE, eliminând nevoia pașa­por­tului în multe situații.
Un alt avantaj: cetățenii au acces la servicii publice și private unde datele personale sunt protejate, deoarece utilizatorii partajează doar informațiile necesare.
Totodată, în cazul schimbării do­mi­ci­liu­lui, cetățenii vor putea actualiza adre­sa în mod digital, fără deplasare la ghișeu. Noua adresă va fi validată electronic de către Direcția pentru Evi­dența Persoanelor din cadrul Mi­nisterului de Interne.

Cartea de identitate clasică va fi eliminată
În paralel cu introducerea noilor bule­tine digitale, autoritățile au decis să sisteze eliberarea cărților de identitate în format vechi. Potrivit unui anunț re­cent al Primăriei Sectorului 6 din București, românii nu mai pot depune cereri pentru varianta clasică a actului de identitate, decizia fiind adoptată prin ordin al Ministerului Afacerilor In­terne (MAI).
Cei care sunt nevoiți să-și reînno­ias­că actele de identitate, au atins vârsta de 14 ani sau doresc să-și actualizeze informațiile personale, pot alege din următoarele opțiuni:
• Cartea Electronică de Identitate (CEI);
• Cartea de Identitate Simplă (CIS);
• Viza de reședință.
Programările pentru emiterea noilor acte se pot face online, prin platforma MAI, iar detaliile legate de programare sunt transmise ulterior prin e-mail. Această trecere spre identitatea di­gi­tală marchează un pas esențial în mo­dernizarea administrației publice și în ușurarea accesului cetățenilor la ser­vicii esențiale, într-un spațiu european tot mai interconectat, potrivit capital.ro. (A.N.)

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura