ActualitatePolitica si administratie

ADEVĂRUL despre un proiect ambițios: intersecția DN76 cu DN7

Recent, în spațiul public au apărut diferite in­formații referitoare la amenajarea inter­secției DN76 cu DN7, în zona podului peste râul Mureș (Zona Deva-Șoimuș-Mintia). Pentru că multe dintre aceste informații de­for­mează realitatea și aduc grave prejudicii acestui demers, se impun câteva precizări esențiale pentru cei care doresc să cu­noască în detaliu adevărul.

Ministrul DRULĂ (USR) a ales varianta 2, cea mai proastă pentru județul Hunedoara
Oana Andreea Biriș (USR) susține că partidul pe care îl reprezintă în județul Hunedoara a dorit binele hunedorenilor, că ministrul Cătălin Drulă s-a zbătut pentru ca acest proiect să fie implementat și că n-a fost lăsat „de oameni răi”. Haideți să vedem, îm­preună, ce nu vrea să vă arate Oana Andreea Biriș.
Discuțiile despre intersecția DN76 cu DN7 sunt vechi, context în care, de-a lungul anilor au fost elaborate PATRU variante pentru amenajarea ei.
În urma unor decizii ale Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara (2017-2019), în octombrie 2020, la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Hunedoara este înregistrată o solicitare de încadrare pentru acest proiect în varianta 4.
Varianta 4 presupune realizarea unei inter­secții denivelate formată din patru bretele care să asigure circulația vehiculelor în toate di­recțiile de mers, eliminând punctele actuale de întoarcere care generează întârzieri în tra­fic și, în consecință probleme în fluența tra­ficului.
Din decembrie 2020, funcția de ministru al Transporturilor a revenit USR, desemnat pe această funcție fiind Cătălin Drulă.
În februarie 2021, APM Hunedoara emite de­cizia de încadrare pentru varianta 4. Ur­mează două documente de avizare pentru această variantă 4 emise de CTE DRDP Timișoara (40/158/05.03.2021, respectiv 40/618/14.05.2021). Lucrurile o iau razna o lună mai târziu când, în mandatul de ministru al lui Cătălin Drulă (USR), CTE CNAIR SA București emite Documentul de avizare nr. 5064/08.06.2021 pentru VARIANTA 2 – cea mai ieftină (presupune doar amenajarea a două sensuri giratorii pe actualul ampla­sa­ment) și, dacă ne întrebați pe noi, este și cea mai proastă pentru că nu asigură fluența traficului rutier în zonă.
La finalul mandatului de ministru al lui Cătălin Drulă (USR), CTE a Ministerului Trans­portului și Infrastructurii avizează VARIANTA 2 prin documentul de avizare 49/57/07.09.2021. Plecat de la minister prin demisie, locul lui Drulă este luat de Dan Vâlceanu (PNL) sub mandatul căruia, la data de 5 octombrie 2020, este avizată prin Ordin al Ministrului Transporturilor nr. 1293, VARIANTA 2.
Consiliul Județean Hunedoara se implică și intervine decisiv
Pe 25 noiembrie 2021, mandatul de mi­nis­tru al Transporturilor este preluat de PSD nominalizat fiind Sorin Grindeanu. În acest nou context, Consiliul Județean Hunedoara solicită revizuirea deciziei privind această in­ter­secție și, prin adresa nr. 170/294/25.03.2022, Directorul Regional al DRDP Timișoara trans­mite CNAIR o adresă prin care prezintă teh­nic cele două variante DOI și PATRU cu următoarea precizare: „Față de cele de mai sus și ținând cont de faptul că, prin adresa nr. 4696/23.02.2022, CONSILIUL JUDEȚEAN HUNEDOARA susține și justifică necesitatea implementării variantei 4, vă rugăm să dis­puneți efectuarea de către CESTRIN a unui studiu de trafic în zona intersecției DN7 și DN76 (…) în ideea celor de mai sus”.
Trebuie menționat că această adresă este transmisă în urma unei întâlniri care a avut loc pe 10 martie 2022, la sediul CNAIR SA București „între reprezentanții Ministerului Transportului și Infrastructurii, CNAIR SA București, DRDP Timișoara și Consiliul Județean Hunedoara” – așa cum se arată în adresa nr. 170/799/22.07.2022, prin care se solicită CNAIR SA clarificări cu privire la proiect. Cu alte cuvinte, să se decidă care variantă rămâne „în picioare”.

DRDP Timișoara și CJ Hunedoara insistă la CNAIR pentru varianta 4
La cum arătau lucrurile, având în vedere că amenajarea intersecției în varianta 2 era trecută în Programul Anual al Achizițiilor Publice și în Lista obiectivelor de investiții, DRDP Timișoara a continuat demersurile DAR, făcând o nouă solicitare către CNAIR nr. 170/16/05.01.2023: „Vă rugăm să analizați posibilitatea avizării soluției 4 (cea care a fost aprobată de DRDP Timișoara) de realizare a obiectivului în CTE CNAIR SA și aprobarea indicatorilor tehnico-economici conform competențelor.”
Recent, președintele CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor, a anunțat că nu renunță la acest demers și că va continua în numele instituției să solicite realizarea acestei inter­secții în varianta 4.

Când problemele serioase ajung „pe mâna” unor amatori
Modul simplist, dar populist în care Oana Andreea Biriș – lider USR Hunedoara, tra­tează acest subiect ridică serioase semne de întrebare asupra seriozității discursului public al domniei sale. Da, știm că oamenii politici se agață de orice pentru a atrage atenția, pentru a câștiga capital politic dar, în acest caz, atitudinea publică nu este justificată întrucât dezinformează grav publicul. O invităm să „sape”, să se documenteze înainte de a vorbi, dacă are această capacitate. Dacă nu, să-i lase pe cei care sunt de meserie, adică pe jurnaliști, să-și facă meseria pentru că, numai așa ADEVĂRUL iese la iveală. (A.N.)

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura