ActualitateFlash

Acuzaţii de o parte şi de alta în cazul Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.Controversele dintre ministrul Cuc şi constructorii spanioli nu s-au terminat

 

    Cu chiu, cu vai, încă 22 de km noi de autostradă au fost deschişi săptămâna trecută circulaţiei, adică Lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva. Se circulă pe Autostrada 1 (A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia, după ce comisia de recepţie a verificat calitatea lucrărilor şi a constatat încă de luni, 12 august, că acestea corespund normativelor. Pentru a deschide circulaţiei cei 22 de km aferenţi lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de metri aferenţi Lotului 3 care fac posibilă circulaţia între acest sector de autostradă şi reţeaua de drumuri naţionale existentă.
   Responsabilitate parţială
„Precizăm că până la recepţionarea lucrărilor de pe Lotul 3, CNAIR va asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă pe cei 800 de m preluaţi. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliţia Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului”, se arată într-un comunicat al CNAIR. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, declara la Deva săptămâna trecută că Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de către CNAIR în caz că antreprenorul nu va remedia problemele pentru care nu a fost recepţionat tronsonul respectiv. Negocierile dintre ministru şi constructor au eşuat în urmă cu câteva zile, aşa că Lotul 3 nu a fost dat în folosinţă, spre disperarea şoferilor.
  „Nu există impedimente de ordin tehnic”
„Împotriva acuzaţiilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, S.A (CNAIR), Asocierea responsabilă de proiectarea şi construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, formată din S.C. Teloxim Con S.R.L., Comsa S.A., Aldesa Construcciones S.A. şi S.C. Arcadis Eurometudes S.A., afirmă categoric că Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este perfect corespunzător, respectă standardele tehnice şi de calitate ale unei autostrăzi europene şi este 100 la sută pregătită pentru desfăşurarea traficului fără niciun pericol pentru utilizatori.
În opinia Asocierii nu există motive tehnice pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului. Asocierea a finalizat toate lucrările şi confirmă că nu există impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru punerea sa în funcţiune. Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedică recepţia lucrării”, se arată în comunicatul constructorului Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.
„De asemenea, Asocierea consideră o imprudenţă modul de a acţiona al CNAIR din data de 13 august şi anume, de a deschide în mod unilateral traficul la Nodul Ilia, în acest caz chiar existând posibilitatea unui risc pentru circulaţia utilizatorilor. Asocierea nu îşi asumă nici o responsabilitate cu privire la această situaţie, având în vedere că s-a realizat recepţia fără o coordonare corespunzătoare între Părţi. Asocierea doreşte să sublinieze că a depus mari eforturi pentru finalizarea lucrărilor, luând în considerare nu doar lipsa plăţii lucrărilor efectuate (şi certificate pentru plată), ci şi nerespectarea de către CNAIR a deciziilor DAB/CAD (Dispute Adjudication Board/Comisia de Adjudecare a Disputelor), derivate din pretenţiile Asocierii de la începerea lucrărilor, care sunt obligatorii; şi nu se pretează la un Proiect de asemenea anvergură şi care de altfel este finanţat cu fonduri europene. De asemenea, Asocierea va informa şi Autorităţile Comisiei Uniunii Europene care finanţează acest Proiect despre stadiul actual al acestui Proiect, astfel încât, dacă se consideră oportun, aceştia să aplice măsurile necesare”, concluzionează constructorii spanioli.(Sorina Popa)

One thought on “Acuzaţii de o parte şi de alta în cazul Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva.Controversele dintre ministrul Cuc şi constructorii spanioli nu s-au terminat

  • Asocierea asta a lu pește prăjit trebuia să termine lucrarea (cu tot cu tunelele pentru urșii pe care nu-i vede nimeni) în anul 2016. Acum vin și se dau „loviți”….îl cheamă iar pe ambasadorul spaniei să îi pârască pe răii de la CNAIR?. Băăăăă ticăloșilor, nu vă este rușine și frică de Dumnezeu? Au ajuns românii preșul tuturor din cauza securiștilor care ne-au vândut și îngenuncheat străinilor!!!! Așa să vă ajute Dumnezeu iudelor!!!

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura