Încă o dovadă că bugetele românilor sunt tot mai mici: Magazinele second hand revin în actualitate

04 Second Hand (2)Natalia Bumbac

Fenomenul cumpărăturilor de obiecte second hand a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare majoră. Românilor le convine să îşi cumpere la mâna a doua de la maşini, apartură electrocasnică, mobilă până la haine şi încălţăminte. Preţurile la aceste obiecte sunt mai mici decât la cele noi, iar pentru bugetul românului de rând sunt o mană cerească. Sunt produse de import, care de multe ori depăşesc prin calitate chiar şi produsele noi ce se găsesc pe piaţă.

Au început să se înmulţească
În orice oraş din judeţul nostru, chiar şi în unele localităţi rurale, magazinele cu haine şi obiecte second hand sunt nelipsite. Pe străzile principale, dar şi pe cele mai puţin circulate, este imposibil să nu dai de un magazin de haine la mâna a doua. În majoritatea cazurilor, atunci când se eliberează un spaţiu comercial bine poziţionat, acesta este înlocuit de un magazin cu haine vechi. Pe o stradă din zona pieţei agroalimentare din Deva, cu o lungime de aproximativ 300 de metri, în momentul de faţă sunt trei magazine de acest gen. Preţurile afişate de acestea sunt între un leu şi cinci lei bucata, iar clienţii sunt nelipsiţi. Aceste second-hand-uri fac o concurenţă puternică magazinelor de haine noi.

Cine sunt principalii clienţi
Pentru mulţi cumpărători, aceste magazine, sunt singurul loc de unde îşi pot „înnoi“ garderoba. Sunt atraşi de preţurile mici şi de gama diversificată de produse pe care le găsesc aici. Alţii ne-au spus că îşi cumpără haine de la mâna a doua pentru a merge la serviciu, unde uzura acestora este mare.
O altă categorie de cumpărători sunt vânătorii de brand-uri. Aceştia caută prin mormanele de haine vechi, produse de la diverse firme de renume. Le cumpără la preţuri mici, ca după aceea să le repună în vânzare prin magazinele on-line, sau la diverse pieţe şi târguri care se organizează la noi în judeţ.
Am mai întâlnit şi mulţi cumpărători, care nu au nevoie nepărat de acele lucruri şi aici mă refer la doamne, dar probabil doresc să îşi satisfacă legendara nevoie de shopping. Printre acestea se numără şi Elena, o doamnă pe care am întâlnit-o în unul din magazine: „Nu ies niciodată cu mâna goală, găsesc aici tot timpul câte un lucru drăguţ pe care mi-l cumpăr, chiar dacă uneori nu îmi foloseşte.“
O tânără de 26 de ani ne-a mărturisit că îşi face des cumpărăturile la magazinele second. A cumpărat o jachetă pentru schi la 15 lei, iar pe ofertele de pe net a găsit-o la 700 de lei. O diferenţă considerabilă, probabil pentru orice buzunar.

Înghesuială mare la marfa „nouă“
Pentru a vedea cum merg afacerile din acest domeniu, am stat de vorbă cu proprietara unui lanţ de magazine second hand. Aceasta ne-a spus că au avut perioade mai bune şi mai rele. De obicei au vânzare mare la schimbarea anotimpurilor. Iar cel mai mult se aglomerează magazinul atunci când fac reduceri de preţ, sau aduc marfă nouă de la depozit. Oamenii stau de dinainte de a se deschide magazinul în faţa uşii şi atunci când li se deschid uşile, dau buzna şi se înghesuie, pentru a prinde ceva din mărfurile expuse în magazin.
Concluziile le putem trage singuri. Magazinele de acest gen sunt o salvare pentru multă lume. Preţurile la îmbrăcăminte şi la alte obiecte noi, necesare într-o gospodărie sunt prea mari pentru buzunarul românului de rând. Iar aceste lucruri ne demonstrează încă o dată nivelul de trai scăzut al populaţiei, care în foarte multe cazuri este la limita sărăciei.

Comenteaza Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.