Magazinele second-hand au redevenit o afacere înfloritoare

04 Magazin second hand0009 (1)Loredana Goangă

După ce o vreme aproape au dispărut de tot, de vreo doi ani încoace magazinele second hand au reapărut în peisajul localităţilor hunedorene. De pildă, în Deva, ele au apărut ca ciupercile după ploaie. Oriunde ai merge este imposibil să nu dai de ele. Este clar că acestea au reapărut pe fondul crizei economice care se prelungeşte, resursele financiare ale marii majorităţii a populaţiei restrângându-se de la o lună la alta. Aşa că am încercat să vedem cât de înfloritoare este afacerea cu second hand-uri, dar mai ales cine cumpără şi ce se caută îndeosebi în  magazinele respective.

De toate pentru toţi
De obicei, în magazinele second-hand găseşti de toate. De la haine, încălţăminte şi până la lenjerie de pat, jucării sau chiar lenjerie intimă, hunedorenii au de unde să îşi aleagă. Aşa că am intrat la întâmplare într-un magazin, unde erau cel puţin 10 persoane. Printre ele, Andra, o tânără de 20 de ani, şi prietena ei Dana, de 18 ani, care îşi căutau rochiţe bune de purtat şi ziua, dar şi seara, la un suc. Fetele ne-au spus că îşi fac cumpărăturile din second-hand pentru că aici găsesc şi haine moderne, unele chiar de firmă, dar cel mai important, ieftine.
Referitor la categoria socială a celor care cumpără din magazinele second hand, din spusele Cristinei, vânzătoarea unui astfel de magazin, rezultă că zilnic îi trec pragul clienţi de toate vârstele şi clasele sociale. Şi încă ceva: oamenii spun că s-au săturat de chinezării.

Marfa se aduce săptămânal, dar se vinde repede
În general, marfa se primeşte săptămânal, dar în rest depinde de fiecare când decide să o scoată la vanzare. Sunt magazine în care aceasta nu se aşează toată, ci treptat, zilnic, sau sunt altele în care tot ceea ce se primeşte se expune din prima. „Hainele se vând foarte repede, nu stau mult la noi. Cele mai mari vânzări sunt la hainele de damă, pentru că sunt cele mai multe, dar nici bărbaţii nu sunt departe, numai că primim mai puţine pentru ei”, ne-a zis vânzătoarea unui asemenea magazin.
Dacă într-o anumită perioadă nu se termină stocul primit, unităţile apelează la reduceri. Acum să fim serioşi, cine poate rezista unor reduceri substanţiale? Produsele ajung să coste doi, trei lei, poate chiar un sigur leu, aşa că nu ai cum să faci faţă unei asemenea tentaţii. Dovada este şi Maria, o bătrânică simpatică şi cochetă, care ne-a declarat că este dependentă de afişele ce împânzesc vitrinele. Aceasta numai atunci îşi face cumpărături şi se bucură ca un copil mic de achiziţiile sale.

Comenteaza Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.