Cinci parlamentari de la PSD şi AUR solicită reevaluarea măsurilor de austeritate din educaţie
Cinci parlamentari hunedoreni de la PSD şi AUR au transmis, luni, o scrisoare deschisă către prim-ministrul Ilie Bolojan şi alţi membri ai Guvernului în care solicită reevaluarea măsurilor de austeritate din educaţie, ei apreciind că acestea vor afecta 96% din şcolile din mediul rural şi 11% din cele care funcţionează în mediul urban.
Impactul măsurilor de austeritate
În scrisoarea deschisă semnată de senatorii Cristian Resmeriţă (PSD), Vasilică Potecă (AUR) şi de către deputaţii Natalia Intotero (PSD), Ilie Toma (PSD) şi Tiberiu Barstan (AUR) se arată că solicitarea adresată Guvernului este urmarea unei întâlniri pe care cei cinci parlamentari au avut-o cu reprezentanţii sindicaliştilor din învăţământul preuniversitar din judeţul Hunedoara, prilej cu care a fost analizat impactul măsurilor de austeritate propuse.
„Deşi înţelegem, recunoaştem şi susţinem necesitatea echilibrării bugetului de stat, apreciind eforturile Guvernului României în acest sens, considerăm că soluţiile adoptate în domeniul Educaţiei pot genera efecte negative pe termen mediu şi lung. (…) Concret, la nivelul judeţului Hunedoara, măsurile adoptate vor afecta 96% dintre şcolile din mediul rural şi 11% dintre instituţiile de învăţământ din mediul urban. Este o proiecţie care ne îngrijorează şi ar trebui să genereze o revizuire a măsurilor propuse”, se arată în documentul citat.
Semnatarii scrisorii consideră că măsura de comasare a claselor şi creşterea numărului de elevi pe clasă va avea efecte negative asupra calităţii educaţiei şi pe termen mediu, închiderea şcolilor din mediul rural şi creşterea abandonului şcolar.
În opinia celor cinci parlamentari, reducerea şi limitarea burselor vor dezavantaja elevii performanţi iar stoparea sau îngheţarea investiţiilor va afecta infrastructura şcolară, în special în mediul rural, în condiţiile în care prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă judeţul Hunedoara derulează în domeniul educaţiei proiecte în valoare de peste 132 de milioane de euro, beneficiare fiind aproximativ 200 de unităţi de învăţământ.
În final, parlamentarii propun începerea „de urgenţă” a unor consultări cu toţi cei implicaţi în procesul educativ, profesori, elevi, părinţi, autorităţi locale, mediul de afaceri, şi amânarea implementării măsurilor de austeritate despre care susţin că „ar putea destabiliza total educaţia din România”. (A.N.)

