Comunitate

Hărău: Registrul agricol electronic, actualizat

Magdalena Șerban

În timp ce în cadrul multor administrații publice locale Registrul agricol a rămas tot pe suport de hârtie, nereușind să fie finalizat procesul de digitalizare, la Hărău totul se face cu un simplu clik. Conducerea de aici a fost chiar printre primele care au implementat metoda electronică.

Date corelate în sistem
Registrul agricol constituie documentul oficial de evidenţă primară unitară în care se înscriu date privind capul gospodăriei şi membrii acesteia; societăţi/asociaţii sau per­soane juridice care au teren în pro­prie­tate sau folosinţă; terenurile aflate în pro­prie­tate sau folosinţă; modul de utilizare al suprafeţelor agricole; suprafeţe necultivate, ogoare; suprafeţe cultivate în sere sau solarii; grădini familiale; pomi răzleţi, plan­taţii pomicole şi viticole; suprafeţe irigate; animale (existente la începutul semestrului) şi evoluţia efectivului de animale în cursul anului; utilaje-instalaţii pentru agricultură şi silvicultură; mijloace de transport cu trac­ţiune animală şi mecanică existente la începutul anului; aplicarea îngraşămintelor, amendamentelor şi pesticidelor; utilizarea îngraşămintelor; construcţii existente la începutul anului şi alte menţiuni. Înscrierea datelor în registrul agricol în a cărui rază administrativ-teritorială își are domiciliul capul gospodăriei se face în temeiul de­cla­rației date pe propria răspundere sau pe bază de documente. Pentru persoanele ju­ridice, datele se înscriu în seama declara­țiilor date de reprezentantul legal respectiv însoțite de documente. Ținând cont că fermierii depind de adeverința de la re­gistrul agricol pentru subvenții, importanța acestuia este și mai mare. ,,Avem digitalizat sută la sută registrul, la ora actuală lu­crându-se în acest format. De altfel, am renunțat la cel pe suport din hârtie din decembrie 2020. Este cu mult mai ușor de administrat o astfel de evidență, modifi­că­rile putându-se realiza repede și exact. Vreau să amintesc că cetățenii care au făcut schimbări (au înstrăinat/cumpărat terenuri, de exemplu) trebuie să le declare până la 31 martie. De regulă, vin direct la primărie unde completează o cerere în urma căreia se trec noile date atât în Registru, cât și la Taxe și Impozite. Foarte rar am avut cazuri când le-am primit de la notari ”, a afirmat Albu Weber Lucian Mihael (foto), primarul din Hărău.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Descoperă mai multe la Stiri si informatii din judetul Hunedoara. Mesagerul Hunedorean

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura