Vălișoara va avea drumurile asfaltate din bani europeni și de la bugetul de stat

Magdalena Șerban

Programul Anghel Saligny are un buget de 51 de miliarde de lei, atât pentru drumuri şi poduri, cât şi pentru apă şi canalizare, mai exact pentru 4.683 de obiective. Însă nu toți primarii au reușit să atragă fonduri, deși oferta financiară e una gene­roasă. La Vălișoara, lucrările sunt deja începute pe această axă, după ce proiectul accesat a fost declarat eli­gibil, s-a semnat contractul de finan­ța­re, s-a organizat licitația și s-a dat undă verde.

Sunt 8 și urmează încă 4
„Au debutat în teren, în luna martie anul curent. Lucrările se desfășoară în satele Săliștioara și Vălișoara, urmând Dealu Mare. Pentru aceste trei lo­calități am reușit să obținem sprijin în cadrul proiectului. Suma estimată, inițial, a fost de 9,8 milioane de lei, iar cea rămasă după licitație e de 8.875.837 lei. Sunt prevăzute as­faltare și rigole de scurgere pentru 8 dru­muri. La ora actuală, cam 95 % din aceste drumuri înseamnă drumuri de pământ. Doar un segment a fost as­faltat și s-a deteriorat. De asemenea, tot pentru cele trei sate enumerate anterior mai avem un proiect care a trecut cu brio, tot pentru modernizare de drumuri, dar prin Agenţia pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Acum pre­gătim documentația pen­tru sem­narea contractului de fi­nan­țare, ce­rerea noastră fiind declarată eli­gibilă. Sunt 4 străzi ce intră în mo­dernizare, valoarea totală fiind de aproape 5 milioane de lei. Din nou, doar un drum foarte mic e asfltat, în rest, trebuie asfaltate. După finalizarea proiectului teh­nic și după ce iese autorizația de construire, automat demarăm procedura simplificată de licitație, prin SICAP. Dacă totul decurge bine și nu vom întâmpina obstacole, undeva în toamnă va intra în implementare”, a anunțat Camelia Bedea (foto), primarul din Vălișoara. Amintim că Programul Na­ţio­nal Anghel Saligny a avut o pro­ce­dură în care fiecare comunitate din România care a aplicat a putut be­ne­ficia de minim un proiect. S-au stabilit cri­terii în funcţie de dimensiunea localităţii, de necesităţi. Prioritar a fost introducerea apei şi a canalizării în fiecare comunitate în parte, urmând ca ulterior, în zonele unde existau aceste utilităţi să se poată aplica şi pentru reabilitarea drumurilor şi podurilor. Apa şi canalizarea reprezintă undeva la 40 la sută din totalul alocat, iar un procent de 60 la sută este legat de drumuri şi poduri.

Mesagerul Hunedorean

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Au aflat cârcotașii de serviciu că un șef din zonă a fost pe punctul de…

11 ore ago

Bulina albă

Dr. Gheorghe Firczak, preşedintele UCRR Pentru că este implicat în promovarea tradițiilor și patrimoniului cultural…

11 ore ago

Bulina neagră

P.A., din municipiul Deva Pentru că a fost trimis în judecată pentru infracțiunea de braconaj.

11 ore ago

Complexul Energetic Valea Jiului are un nou director general

Complexul Energetic Valea Jiului (CEVJ) are, începând de ieri, un nou director ge­ne­ral în persoana…

11 ore ago

Lucrările de la Centrala Electrică Mass Mintia, în întârziere

Ieri a avut loc o întâlnire de lucru la Centrala Electrică MASS Mintia. Cei de…

11 ore ago

Condamnat la opt ani de închisoare pentru că și-a ucis tatăl cu o lovitură de pumn

Tânărul în vârstă de 27 de ani, din Hunedoara, se enervase pentru că tatăl său…

11 ore ago