Categories: ActualitateFlash

S-a reluat circulaţia pe tronsonul Sălişte-Cunţa, al autostrăzii Orăştie-Sibiu

Adriana Năstase

Circulaţia pe autostrada A1 Orăştie – Sibiu, între nodurile rutiere Sălişte (judeţul Sibiu) şi Cunţa (judeţul Alba) (km 270+020 – km 292+ 455), s-a redeschis, ieri, duminică după-amiaza, după ce constructorii au reuşit să remedieze degradările constatate la kilometrul 275+650 de metri. Circulaţia s-a reluat spre seară, dându-se la o parte balizele, n-a fost cu tăieri de panglici.
Circulaţia pe A1 Orăştie – Sibiu, între Sălişte şi Cunţa, a fost oprită timp de un an, după ce s-au constatat fisuri în asfalt. La începutul lunii septembrie 2015, Compania Naţională de Administrare a Drumurilor Naţionale din România (CNADNR) a anunţat închiderea circulaţiei rutiere pe Autostrada A1 Orăştie – Sibiu, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Sălişte (km 270+020) – Nod rutier Cunţa (km 292+455), din cauza problemelor apărute la km 275+650 al autostrăzii. Proiectul Autostrăzii Orăştie – Sibiu, ca parte a Reţelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două oraşe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanţarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.
Autostrada a fost împărţită în 4 loturi. Loturile 1 şi 2, având lungimea de circa 44 kilometri, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 şi 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce priveşte Lotul 3 (Sălişte – Cunţa) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce pe o porţiune din zona viaductului Aciliu au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranţa traficului rutier.
În perioada cât s-a lucrat la repararea acelui tronson de autostradă, care a fost demolat total pe o  porţiune de 200 metri, autovehiculele au fost deviate pe DN1, în judeţul Sibiu. După redeschiderea circulaţiei pe A1, între Sălişte şi Cunţa, CNADNR a anunţat deja că va monitoriza din punct de vedere geotehnic şi structural zonele cuprinse pe lotul 3 al autostrăzii.
„Precizăm că monitorizarea efectivă va începe imediat după finalizarea lucrărilor printr-un sistem modern de monitorizare. Conform procesului de transparentizare promovat de conducerea companiei, CNADNR SA va prezenta în continuare toate informaţiile conform realităţii executării proiectului. Invităm pe toţi cei interesaţi să solicite informaţii privind execuţia acestor lucrări, CNADNR SA urmând să răspundă cu promptitudine acestor solicitări. Este foarte important ca acest proiect executat în regie proprie să fie asumat şi finalizat în condiţii de siguranţă a circulaţiei“, se arată într-un comunicat de presă.

Mesagerul Hunedorean

View Comments

Recent Posts

BÂRFE, ZVONURI, ADEVĂRURI

Au aflat zvonerii și povestesc pe la colțuri că un personaj al zo­nei, care merge…

14 ore ago

Bulina albă

Florin Oancea, primarul municipiului Deva Pentru că, telecabina de pe Dealul Cetății pornește astăzi, iar…

14 ore ago

Bulina neagră

Tatiana Rovinar, președinta Asociației Produselor Tradiționale Hunedoara Pentru că a înșelat un constructor care i-a…

14 ore ago

Situație scandaloasă la Lăpugiu de Jos. Pubelele oamenilor sunt golite de două ori pe lună. Cine a hotărât asta?

Locuitorii din comuna Lăpugiu de Jos sunt supuși unei situații inacceptabile, fiind obligați să aștepte…

14 ore ago

Nepotul care și-a tăiat unchiul cu sabia, judecat pentru omor

Tânărul s-a înarmat cu o sabie și a intrat peste unchiul său în casă cu…

14 ore ago

Noua escrocherie care te lasă printr-un apel fără nici un ban în cont. Poate avea chiar vocea mamei

Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează că escrocii au găsit o nouă metodă prin care…

14 ore ago